AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.978

Kopplingsproblem, slavcylinder, lammeller?

Ch
120
Chricke_83
320d Efficient Dynamics -10
Fråga 1: Kopplingen är trög och ibland känns det som om den ska fastna... Men om man pumpar några gånger blir det bättre. Ingen olja försvinner från behållaren. Nån som vet vad det är för fel?

Fråga 2: Kan en dålig slavcylinder ha samma symptom som en dålig koppling? Jag tror nämligen att kopplingen börjar bli dålig, men det kanske kan vara slavcylindern som ger dessa "symptom"?

Fråga 3: Om man ska renovera slavcylindern å finns det tydligen 2 olika renoveringssatser att köpa, iallafall på motornord, en märkt FAG och en ATE. Vilken ska man välja?

Väldigt tacksam för svar!

Mvh Christian
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det låter som du har en dålig slav- eller huvudcylinder, eller luft i systemet. Prova först att lufta det.
För att beställa rätt sats, måste du titta vad som sitter på bilen nu, både FAG och ATE har används samtidigt.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ch
120
Chricke_83
320d Efficient Dynamics -10
Nån fler som har några ideér?

//
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Gör som Erikw föreslår som första åtgärd, lufta, men innan du gör det, byt även den befintliga hydraulvätskan mot ny. Den är hygroskopisk (tar åt sig vatten) och kommer därför med tiden att få andra egenskaper än när den var ny.

mvh

MW-Guru
har samma problem på min 320 -86...fast min koppling fastnar vid max nedtryckt...tänkte bara höra vart den där behållaren som nämndes här innan sitter...har inte hittat någon behållare iaf

de e inte farten som dödar , utan de plötsliga stoppet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.