|
|
|
|---|---|
|
Är precis landat efter en tripp till Italien. Orsaken till resan var en Ferrari 360 Challange tävling på banan i Misano och en inbjudan som VIP-gäst med tillgång till mekboxar och depåområde. Givetvis lyckades man klämma in lite bad samt ett par kulinariskt perfekta måltider också, bara olivoljan på den lilla restaurangen i bergen är egentligen värd ett eget inlägg. Är fortfarande lätt berusad av intrycken fråm resan. Underbara race, doften av varm motor och mjuka däck. Ljudet av 15 stycken Ferrari V8 motorer som nyttjas maximalt. Man inte bara hör ljudet när bilen accar utan det känns bokstavligen talat som slag i mellangärdet. Att sedan få njuta av en parkering full med privata Ferrari gör inte saken sämre. Snacka om modellparad. Det är otroligt att man som vuxen tillåts att ha så roligt och utan att det är förbjudet. Prisar dessutom den underbara uppfinningen digitalkamera som gör att man kan ta hur många bilder som helst samt njuta nästan omedelbart av dom utan att vänta på framkallning. | |
|
Legoland för stora pojkar! :-) Fick du chansen att åka med i en 360? När kommer bilderna upp? :-) ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
Inte utan att man avundas lite :-) Lät som en mycket trevlig liten resa! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Mycket trevligt Legoland :-). Ja vi fick chansen att åka en liten sväng och motorljudet är inte sämre innifrån. Försökte även att komma in i den 360 som vår värd tävlade med men det lyckades sämre. Jag är 194 cm lång och Sandro som körde var 169 cm. Kan lungt påstå att det var en munter stämning i boxen när han och mekanikerna skrattade åt den förvuxna svensken. Har tyvärr ingen uppe/klar för att lägga ut bilderna. Tanken är väl att det ska bli en nu när jag fått bredband. Har du någon så försöker jag gärna att få över ett antal bilder. |
|
V12 LeMans |
Trevligt trevligt . Har själv varit i Maranello vid två tillfällen . Det är njutbart . Apropå förvuxna svenskar , är själv 190 cm lång , man önskar att man var lite kortare , fick precis plats i den Ferrari 328 GTS som hade möjlighet att få köra för att antal år sen , bl a på ett blött Knutstorp , ;-) . Vid ett annat tillfälle , när försökte komma ner i en Lamborghini Miura SV hos Celestine(finns ej längre tyvärr) i Lund , höll man på att fastna mellan ratt och säte , iofs trevligt sätt att fastna (Miura är väldigt häftig ). Men jag får t ex plats i en Lotus Elise Mk II men inte med suffleten på :), vilket jag inte trodde , himla trevlig bil . |
|
Provsatt en Viper för tre dagar sen. Provtur kommer men inte då. Viper är en bil man tar på sig, inte kliver i. Automat är bekvämt |
|
|
Sail, maila ett gäng bilder kan ja lägga upp... Låter intressant!! =) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.