|
|
|
|---|---|
|
Det går inte att öppna bagageluckan innifrån, bara med nyckel. Vad kan felet vara? Det knäpper till lite när jag trycker på knappen. Är det någon vacumpump styr det hela och som är sönder? Hur justerar man handbromsen? bep | |
|
Baklucke låset är elektriskt ( dvs knappen i handtaget bak sänder en puls till ett el lås) Inte helt ovanligt att knappen i bak handtaget går sönder MEN då bör ju luckan öppnas med fjärren eller knappen i bilen tycker man ju.... Ut igen och kolla alla tre möjligheter att öppna bakluckan så kan vi nog reda ut det här åt dig Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Länk Kanske kan vara till någon ledning... /Udo Dirkelsniff |
|
|
Tack för snabba svar. Det går inte att öppna med fjärren. det knäpper till lite grann. Det finns ju en liten gummiflärp under själva bagagehandtaget (på utsidan). Jag har tryckt på den men det händer ingenting. bep |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan som Udo säger var denna häringa som gett upp. Länk Men min motor rasslade ganska rejält, när jag försökte öppna och det var även problem med att låsa luckan då. Man brukar kunna trycka in gummifläppen innanför kanten så impuslbrytaren ligger till hela tiden, då funkar inte den öppningesvarienten längre men då ska de andra öppningsfunktionerna funka, vad jag kommer ihåg när jag lyckates få till även det "felet" vid tillfälle. handbromsen justeras enligt följande. Lossa vajrarna under spaken. justera med en skruvmejsel på "kuggarna" för respetive hjul inte att snurra, lossa 12 kugg. vajrarna justerars enligt följande. Lampan ska tändas på hack 1 när spaken lyfts. hack 2 ska bromsen börja få anliggning och lampan ska absolut lysa annars får man justera brytaren, hack 3 ska bromsen ta rejält. Värm upp handbromsen innan du justerar så att du får lite "rent" i "trummorna" dvs kör och dra i spaken några ggr, Handbromsen På E39 är allmänt "känd" för att vara "kännas " svag. ///MVH Hasso Länk |
|
Tav k för all upplysning bep |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.