|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu är det nämligen så att jag ska plugga snart och det betyder att jag inte kommer att ha råd att ha kvar min ögonsten. Bilen är en BMW 325 coupe 1992. Lite specifikationer Automat, fungerar hur fint som helst. Vitt skinn i bra skick, dock lite sliten förarstol, på vänster sida, normalt slitage. Ac, eller ja, den dubbla varianten som sitter i dessa bilar, provtryck och nyfylld. Diamantsvart metallic lack, i mycket bra skick. 17 AEZ splitt fälgar. Varken kantstötta eller skadade. Vita blinkers runt om. Minimalt med rost, det tillhör ju mer eller mindre till standarden på de flesta E36or, lite bubblor vi ena skärmen och typ en bubbla vid huven. Bilen kommer besiktigas nästa vecka och skatten skall betalas nu också. Sen den kommer säljas nybes + nyskattad. Den har rullat i skrivandets stund 198800 km. Den har servicebok som är välstämplad, har vart inne hos motormännen 3 gånger senast i mars. Jag har en tjock pärm med dokumentation, bla M testerna kvar och besiktningsprotokoll, de 3 senaste har varit blanka. I övrigt har bilen reparations kvitton på ca 30 000 kr. Bilen har blivit ditec behandlad flera ggr. Den är annars välutrustad med stora datorn, stolvärme, el lucka, stora högtalar paketet, motor och kupe värmare osv Bilen har varit ägd av en gubbe i tyskland ända fram tills 1996 då den importerads till Sverige och sedan dess har den haft 3 ägare. Samtliga över 30. Nu har den varit i goda händer av en gammal trogen BMW familj. Vad tycker NI jag borde få för bilen, ifall det inte går att sälja den till relativt bra pris så funderar jag att låsa in den i 3 år och bruka den under sommaren kanske. Ja, det beror på, jag förväntar mig inga astronomiska summor, utan en summa som är rättvis. Tack på förhand! | |
|
Automat är ju alltid lite kallare än manuella... å de små rostbubblorna kan skrämma spekulanten mer än man tror, så jag tror du hamnar runt 53' med rätt köpare. Miltalen är inte hög för årsmodellen, men ändå av någon anledning så påverkar 20 000 mil priset rejält. Lycka till! __________________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Hej. Runt 55-60k om du hittar rätt köpare. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Okey, låter ju hyftsat bra. Ja, hade tänkt sälja den för ca 55 lappar. Men det är ju bara lite tankar jag går i, har ju en del att göra på bilen innan den är i toppskick! Funderar på att lämna in den till polaren som jobbar på BMW och få en 20 000 mila service, eller en inspektion 2 gjord innan jag säljer den. Så jag kan ha rent samvete. Visst är automat lite kallare, kanske speciellt på en 325:a, men det är ändå så mycket skönare. Lite konstigt faktiskt. Gubben hos motormännen sa att lådan fungerade "perfelt" vilket den också gör, blir nog till ett byte av olja in lådan så den rullar på så fint som den gjort hittils. Men det dröjer till första veckan i juli, då får jag besked. |
|
|
Har automatare jag med, fungerar kalas, trots att det kanske inte är lika "sportigt" att köra... men bekvämt är det allt :) ___________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Jag förstår inte varför 20000 mil skulle påverka priset så "rejält". Det är fullt normalt med dom milen vid dom åren. Allt under det är snarare misstänksamt. |
|
|
Ja, visst är automaten skönare ? Har själv haft en exakt likadan bil, 325i -fast manuell. Visst var det sportigare så, men man ska komma ihåg att det inte är några riktiga sportbilar det här inte. Det lärde jag mig efter att jag hade kört sönder toppen på den förra. Jag tycker att draget i automaten är riktigt bra, behöver inte anstränga sig eller vara rädd för att man växlar ner till en för låg växel, allt man behöver göra är att trycka in en knapp lite smidigt och sen trycka till gasen lite bestämt så sticker den iväg som ett skott. Ja, den är ju 12 år gammal, det klart att den å har rullat en och annan mil. När man läser annonser då dem anger miltalet till 14 000 eller 12 000 mil så blir man ju väldigt misstänksam, visst finns det bilar som har gått lite, men i undantagsfall. Tror att just runt 13-14 tusen mil är en bra siffra folk skruvar ner sina bilar till. Man ska då vara på sin vakt. Jag har en fråga till här! Jag jag just fått tag i en BMW Motorsportvinge, med integrerat bromsljus och väldigt fini lacken (diamantsvart som min bil). Jag vet inte om jag ska sätta fast den på min bil, jag undrar hur det påverkar prisbilden? Vingen i fråga är en orginal BMW motorsport, vad tycker ni jag ska göra ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.