|
|
|
|---|---|
|
hej allihop! detta är mitt första innlägg här. jo, jag undrar om det är nån av er som vet vem som drar vem från 0-100. jag själv tror att bmw:n tar opeln ganska lätt om båda är orginal.har en kompis som påstår att han kommer dra mig när jag innförskaffar en 325:a årsm mellan 88 o 90.opeln är av årsm -88. det tror inte jag men jag skulle gärna villa veta säkert. ja är mycket tacksam för svar:) | |
|
Hej Manne Usch, jämföra en op** me BMW Kadett GT är väl inte något speciell GSI´n är väl den som ska vara snabb. (men va vet ja om OP**) mvh |
|
| ja jag vet . hoppas inte att ni idiotförklarar mig men jag ville bevisa för min polare att han har fel. mig tror han inte på förstår ni | |
327i Nm Power |
Är kadetten en sedan eller en kombicupé (2:drs)? Detta är nu mycket viktigt, för sedanen som är benämd GT sitter det GSI motor i. Annars är det en slöare motor i 2:drs bilen som heter GT. En trimmad GSI motor i en kadett kan vara snabb, det har jag själv erfarat. |
| det sitter en 2,0 i motor i kadetten. den är på 115 hk. har för mig att det är en 2 dörrars. det borde vara det för det är ingen gsi motor i den | |
|
En polare till mig hade en GT sedan och det var inte GSI motorn i den utan den varliga 115hk motorn. De GT sedaner jag kollat på (var spekulant) hade också vanliga 2,0 115hk motorn. En 325i klår en GT (115hk) ganska lätt och den slår en GSI (150hk) också, men det blir lite hårdare. |
|
|
Ska inte vara ngr som hellst problem. trimmad gsi kan däremot vara värre. Har testat mot två gsi:er. den ena med sportavgas luftfilter. gick riktigt bra men den frog jag. däremot körde jag så jämt som man kan med en betydligt mer vässad. Ända upp till toppfart där hade vi samma toppfart med. Rydberg |
|
|
Hej... Kadett GT sedan har 8ventilsmotorn från GSI,2.0 115hk.Den har också tätstegad växellåda och är faktiskt ganska pigg...men självklart är 325:an snabbare...en 320 åker dock OPELN:n ifrån...talar av egen erfarenhet...hade en GT för länge sen. MVH |
|
|
Hur f-n kan man ha en kadett?! Världens fulaste å äckligaste bil. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
| tagge:Moget inlägg... | |
| Det är ju sanningen. Huruvida det är moget eller ej, skit samma. | |
|
manne: Om han inte tror dig så får Ni väl dra en repa och testa. Jag tror i vart fall inte att han skulle bli överbevisad av att läsa ett inlägg på ett BMWforum! mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. |
|
| berg35: det har du rätt i. jag visade men han brydde sig inte. jag får väl visa honom till våren :) | |
| Har själv kört många mil i en GT. Visst flyttar den på sig tämligen hyffsat, men våldsamt hjulspinn på både 1:an och 2:an e inge bra för acc-tider... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.