AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
928

M3 kraft i 330?

Ljunggren
Har under en tid läst i denna sajt, men det är första gången jag skriver. Är djupt imponerad över all hjälpsamhet, medmänsklighet och ödmjukhet som finns bland BMW folket. Har lämnat Audi "familjen" för att komma till er.

Följande är bestämt: Åker ner till Tyskland och hämtar en 330 xi, aut, touring, -01--03, max 5000mil.

Fundering: Hur får jag mer kraft? Vad håller/håller inte (automat lådan, fyrhjulsdriften)? Kompressor (vad vem, hur, var)? Finns det ngn motsvarighet till Audi´s Hans Dahlbäck i BMW familjen? Finns det något företag i Tyskland? Etc, etc, etc!

/Ljunggren

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Dyra men jäkligt prydliga o effektiva kompressorinstallationer finns på andra sidan kölen (i Norge alltså) hos ESS tuning. Länk
Jag vet åtminstone ett par stycken seriösa firmor i Sverige som säljer/monterar ESS grejor.

/// Gunnar E.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Welcome to this site and to our family!

Is see that you have rather intresting plans ahead of yourself.

My advice to you is a visit to ESS tuning in Norway, they are professinals in cars tunning, and specially BMW. They can turn your 330ix engine into a very M3 alike engine. I really think that you should red the report here to the left under the flap called Reportage. Very intressting reading for a person in your situation.

I have actually been there with a reative of mine, I can assure you that you are going to get very pleased with your results afterwards.

Best wishes Mischa Danko
Ljunggren
Tack ska ni ha!

Kollade just i kartboken var Aremark låg, och...fick klart för mig att jag nyligen åkt förbi firman....!

Ska läsa på lite.

/Ljunggren

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.