|
|
|
|---|---|
| Hej.. tänkte slå till på en E36 coupe om ett tag.. tänkte köpa en 318 is eller en 320.. en 325 hade ju vart kul men ja vill hålla nera soppaförbrukningen å försäkringen lite.. Är det så stor skillnad till en 320 så det är värt mer soppa å dyrare motordelar mm eller äre bättre å satsa på en is ??? | |
|
Sex cylindrar är fler än fyra... Regn är ju inte så roligt, men då finns det en Touring! |
|
|
De båda motorerna har helt olika karaktär så jag skulle rekommendera att du provkör båda alternativen innan du bestämmer vilken motor som faller dig på läppen! Rent prestandamässigt är det ingen större skillnad. (även om fyran känns snabbare än sexan pga motorljudet!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fyran i 318iS är klart snålare än 320-sexan, försäkringen är billigare och själv föredrar jag den något mindre framtunga 318iS. Däremot är ljudet klart läckrare i 320, en sexa är ju alltid en sexa! /// Gunnar E. |
|
|
Valde 320 till stor del för motorljudet... kompletterade nyss med ferritasystem... saknas bara ett bra och ordentligt öppet filter sen har jag gjort vad jag kan för ljudet :) Sen hade jag väl gärna haft ngn motorstarkare bil.. men det väntar jag med till dess jag blivit lite äldre än nu (22) ...dyyrt att försäkra på sig själv ändå... mvh Sahlin |
|
|
Som sagt 6:a är ju alltid en sexa, men mycket vill ha mer! Började en gång i tiden med en -93:ans 320Ci, hade den i ett halvår och sen tröttade, köpte en -93:ans 325 Hartge och tänkte att nu ska den bli kvar i min ägo länge! vart ca 1 år.... Efter den vart såld så funderade jag på att köpa nått annat märke, men som det ser ut idag så åker jag fortfarande bmw, en 328Ci -97 så det går nog trots allt i rätt riktning. Det jag vill säga med de här inlägget är att "Nöj dej inte med nått litet när man kan få nått större" Robert Sahlin>>>> Gissa om 328an är dyr att försäkra på mej? (22år) Men det kostar att ligga på topp!!! :) --- King of the road |
|
|
Wizzard: Hahaha.. förstår det... måste kosta hur mycket som helst... Nåja, när jag sålde förra bilen (Porsche 944) hade jag 2 specifikationer... ville dels ha en bil som kan frakta 3 personer i baksätet, och dels ville jag få ner försäkringen lite. Med hänsyn till var jag bor, hur jag bor och hur gammal jag är osv sjönk försäkringen i alla fall från 21'000:- till 15'000:- per år... när jag passerat 24 eller 25 eller va den magiska gränsen är så e ja lite sugen på en E36 325 eller 328 cab, men den försäkringen vill jag inte tänka på idag... mvh Sahlin |
|
|
Satsa på 318 iS eller annars 325 alt 328. Nåt annat alternativ finns inte enligt mig, men prova själv, det är ju du som ska gilla bilen. |
|
|
Håller med Björn. 320 är dessutom inte särskilt snål. Tror den dricker som en 325a. Mr C |
|
|
Vet inte riktigt vad en 235 dricker egentligen, men har aldrig passerat litern per mil i medel, ens de månader jag gasat på rätt hårt... Men mina åsikter kan ju speglas i det faktum att jag inte är känd för att slösa på pengarna direkt heller ;) mvh Sahlin |
|
| Medel per tank alltså.. | |
|
Robert>>> Här kommer nästa motto! :) du skrev stoppa 3st i baksätet..... "Man ska inte köpa bil åt andra" (därför kör jag Coupé) :) Vill dom åka med så får dom åka i de som finns, Porsche måste ha vart lagom trång. hahaha.... Vet du vad en 328:a kostar runt ditt område i försäkring? vad betalar du för 320:in?? --- King of the road |
|
|
Wizzard: Hehehe... men man tjänar ju en slant på att fylleköra polarna också.. icke att förglömma ;) Pröjsar 15'500:- eller nått sånt nu.. å de e det billigaste jag kom ner i av alla bolag.. Kan tänka mig att jag skulle märka ganska stor skillnad i den pengen om jag hade närmat mig 200 häst mot mina nuvarande 150... Men som sagt, så snart jag kvalificerat för den magiska gränsen (24år/25år) så blir det mer under huven.. just nu behöver jag pengar till andra intressen också :P mvh Sahlin |
|
|
Robert>>>> Vilken skillnad på priser!! Jag betalar c:a 11.700:-/år på min 328:a --- King of the road |
|
|
Wizzard: Jo... inte så poppis bland försäkringsbolagen att bo så nära sthlm, ha bilen ståendes utomhus (carport) och dessutom vara 22 och bara haft körkort sedan 20... hade de kostat 11'700 för mig att ha 328:a hade ja naturligtvis haft det... men nu kommer jag nog upp i 20'000 om jag skulle byta till sådan, å de e inte lika kul... mvh Sahlin |
|
| jag skulle få betala 12000 om året för en 318is... 22000 för en 325 så jag klarar mej nog utan dom 50hk´na tror jag.. tack för alla tips alla fall... lutar nog mot en is istället för 320 | |
pob |
Inte för att detta har så mkt med saken att göra men, min 318is E30 kostar mej 15000:- i halvförsäkring! Det är fan helt sjukt! Kärleken - Länk |
|
318 eller 320 inget svårt val inget av dem. Köp något rejält med detsamma du kommer ändå tröttna på det du köper. Ägde en 325im innan försäkrade på morsan kostade bara 7500kr helfösäkrad helår... Den trimmade jag och mixtrade med så jag hade ca 240hk när det var klart men tröttnade även på de så du ser mer är bäst Ha de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.