|
|
|
|---|---|
535power |
hej jag igen angående kam bytet på min n535i 89:e läs mer på den med rubrik har bytt kamaxel motor går dåligt hjälp!! nu har ja tagit lite bilder som kan skickas där man ser läget på kam och alla ventiler och om de e nån som e bra på 535 hjälp mig ring gärna har lakt ner mycke tusen lappar redan och vill helst inte lämna in den till verkstad då ja vet at om ja får reda på va de kan vara kan ja fixa de själv om nån kan nått om 535i ring gärna mig på 0753006484 maila också på tommie.tvedahl@telia.com ring när som helst villken tid som helst e mobilen på e de lungt kan maila ljud på motorn när den startar och låter illa och mer foton på allt please some body help me |
535power |
rev ner motor en gång till lr bara övre kam kåpan och stälde motorn o ödp men kam axeln sitter rätt enligt heynes mekar boken och rotorn står på cylinder nr 1 som den ska |
| Om du köpt fördelarlocket pirat så kolla att kolet verkligen kommer i kontakt med rotorn. På min gamla Audi V8 höll jag på i 2 månader med att felsöka för misständningar, hade den tom på Audiverkstad. Till sist kollade jag detta och det saknades 3mm!! En längre fjäder i locket avhjälpte problemet. | |
| Hur står kammen då du har motorn i övre dödläget? | |
535power |
motorn står i dödläge för cylinder 1 och rotorn pekar på cylinder 1 i tändning och de två bultarna ppå kam drevet står vågräta och fördelar locket är köpt från meca |
|
En dum fråga kanske. Då du menar vågrätt vad syftar du mot då? Backen eller blocket? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
535power |
ja blocket så klart men de gör de samma ja har hittat problemet de va en vakumslan som ska va kopplad till insuget |
Paap Reeder |
Hej! Då tror jag din kam står fel. Styr-pinnen ner tv (mot körri och sett i motorns lutande höjdlinje) och bulten mot plana ytan på främre kamaxellagret. MVH /// Paap R |
535power |
JA VILL TACKA ALLA HÄR PÅ AUTO POWER SOM HJÄLP MIG MEN NU ÄR BILEN BRA SÅ |
Paap Reeder |
....VAD var det för fel? MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.