|
|
|
|---|---|
| Vad bör man ha för däcktryck i ett 225-40-18" ? | |
|
Välkommen till forumet! Beror på vad det är för bil, hur du ska köra och var det sitter mm. Det står i B-stolpen på de flesta BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
...men de flesta däckverkstäder och många på forumet rekommenderar ca 3,0 kg i sådana lågprofildäck! Minst några hekto över det rekommenderade när man har breda däck, annars ökar slitaget. Jag har 205/55/16 och brukar lägga mig mellan rekommenderat lufttryck för "tom bil" och "fullastad bil"! I realiteten handlar det om kanske 2,4 fram och 2,6 bak... Om jag hade haft bredare däck, skulle jag nog gått upp två tre hekto... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för snabba svar! Tre kilo låter himla mycket! |
|
|
Den däckfarbror som jag besöker rekomenderade mig att köra med 3,5-4kg i framdäcken! Nu har jag 3,5 och upplever det som helt okay. Om man vill ha bra fäste rakt fram skall man väl ha 0,8 i bak. Normalt för ett 305/??högprofil/ 15" är ju bara 0,8 - 1,2 annars sliter det ju bara i mitten. Tillverkaren av fordonet säger en sak. Däcksfabrikanten en annan och jag säger att man skall bilda sig en egen uppfattning om vad som är bäst. Ett lands välstånd mäts i BMW per capita |
|
| MMM: Vad har du för dimension på de däcken? | |
|
la bella: Ja kör på samma dimensioner som dig o ja har 3,0 runt om på mina o de funkar helt perfekt!! ///Schumi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.