|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta ut tändstiften på min 316 ´93. När jag drog ut den första gick sladden sönder. Mekade lite med den men d känns liksom så att man skall byta ut kablarna på alla fyra cilindrar.. Frågade dem på BMW o Autoexperten o där får man köpa hela satsen som kostar mellan 1500 o 2000 spenn!! Istället fixade jag en liknande sats på skroten från en krokad 520(tror att d var en årsmodell 92) för 40 spenn. Skulle precis installera de "nya" sladdarna men en som jag känner sade att det e en större effekt på sladdar från 520 o därför får man inte ha dem på 316.. Är det någon som vet något?? Tacksam för alla svar!! | |
|
Måste väl nästan bli 2 st kablar till övers va ? =) Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Annars går det att få tillverkat nya kablar. Fick nygjorda på BMW för 170:-. Det tyckte jag var i stort sett gratis. ///BMW - Was sonst! |
|
|
"Större effekt på sladdar"..???!? Ett sånt kvalificerat trams! Passar kablarna i bägge ändar är det bara att köra! Däremot tvivlar jag på att kablarna du köpt kommer från en 520 -92, eftersom dom bilarna inte har några tändkablar alls! (Det sitter en tändspole direkt på varje tändstift på M50-motorn som sitter i dom bilarna). /// Gunnar E. |
|
|
Kompletterande info: Det finns faktiskt lösa delar att köpa till tändstiftskablarna. Kabel på metervara, reservdelsnr 12 12 1 705 675, tändstiftshattar 12 12 1 710 673 och störningsskydd 12 12 1 289 825. Dessutom behöver du troligen kontaktstycken 12 12 1 705 656. Borde hamna under halva priset mot en färdig tändkabelsats (som f ö har reservdelsnr 12 12 1 727 855 och kostar kring 1.900 kr). /// Gunnar E. |
|
| Tack för alla svar!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.