|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Måsen |
Jag har ingen erfarenhet av den typen av olyckor (som tur är) så tyvärr, någon annan kanske. Jag tror det finns någon typ av schabloner för sådana fall. Anledningen till att de frågar är nog att du ska komma med ett låg belopp för att kunna avsluta ärendet och komma billigt undan, förmodligen handlar det om rätt stora summor. Gör inget förhastat och ta reda på ordentligt med fakta först...chansa inte. Ang mitt fall (nu när tråden ändå är uppe igen) så kan jag meddela att plåtskadorna är reglerade med ett utslag som vi kunde acceptera, riktigt nöjd är man väl aldrig... Ang whiplash skadan så har vi inte tagit tag i det riktigt ännu. Vi har fått en ersättning utbetald på ett konto, registrerat hos LF. Ersättningen är vi inte överens om eftersom vi tycker att underlaget är felaktigt och beslutet inte rimmar med varandra. Bla har en läkare konstaterat att sviterna/värken efter olyckan kanske aldrig försvinner, och varför förvärvsarbet i framtiden inte kan säkerställas. Därför tycker vi att det är för tidigt att avsluta ärendet, något som LF anser sig har gjort iom utbetalningen. Vi har inte godkänt något, inte skrivit på några papper och inte rört pengarna. När vi tog kontakt med LF och meddelade att vi tänkte anlita en jurist så sa man att LF inte tänkte gå med på att vi anlitade någon och använde försäkringens juristskydd till det. Det ända de kunde gå med på var att vi drev ärendet själva till domstol och väl där kunde de betala 2 timmars rådgivning av en jurist. Är detta rimligt? Är det för sent att "börja om" och ta upp fallet igen? Av olika anledningar har vi helt enkelt inte haft tid/ork att ta tag i detta ännu. /Mattias |
|
Måsen Ett vanligt beteende av f-bolagen. Gå med i RTP (Riksförbundet för Trafik och Polioskadade). De kan hjälpa dig att leta upp en advokat på din hemort som är kunnig inom detta området. |
|
|
Jag fick 2% på min skada. ca 2 år sen de hände. lf som jag var försäkrad i bilen fick jag pengar för bilen rätt snabbt, sen även för skadan. men de tog viss antal månader iaf de skulle bli bättre med tiden. men jag fick pengar av dom. sen var jag försäkrad i trygghansa. liv försäkringen. dom ville inte betala mig. fast dom gick på samma fackta som lf. så jag skrev en överklaga till dom så yteligare ett år senare par månader sen fick jag pengar av dom. vet inte om de var till någon hjälp de jag skrev men nu vet in iaf hur de kan vara! Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.