|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte höra med er vad som kan vara fel på bilen (535iA -88), har fått för mig att det kan vara automatlådan.... Bilen går att köra på backen (R), men den drar inget på Driven (D), och inte på nån av dom andra drive-lägena heller, har fyllt i olja nu, men olje nivån har hela tiden sett bra ut... Det hela började med att bilen kunde "hacka" sig framåt när man t ex stannat vid ett blinkljus... men nu är det helt kört. Help me please! //fredrik //Fredrik -*~Låt det för alltid vara sommar på våra vägar~*- | |
| Låter som den berömda "kulan" i automatlådan. Sök inlägg med "kulan" samt kolla mektipsen. Vet inte om det gäller din bil men jag tror det. | |
|
Tyvärr, av felbeskrivningen låter det som om A-kopplingen (forward) havererat. mvh MW-Guru |
|
|
Ja det verkar dystert... Det bör ju inte vara den kända kulan i lådan, för den kom väl mycketsenare...men det där med a-kopplingen verkar ju troligt... men vad gör man åtsånt då? är det bara en utbytes låda som gäller då eller? Tack så länge //Fredrik :-/ |
|
|
Hej WABO! Jag hade samma fel som dig med lådan . när lådan öppnades var lamellerna slut, så det blev en helrenovering och för att inte riskera ytterligare haveri tog jag en utbytesconverter, det ligger en hel del gammalt skit i convertern som kan börja fara runt. En liten smäll på ca tolvtusen kronor, äsch då!!! Blir det att börja spela på Lotto nu? /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.