|
|
|
|---|---|
|
Fråga till nån. Det här med matarställning på min bmw 325 1992. jag fick ett tips idag om hur man kollar om bilen har blivit skruvad eller ej. man trycker in knappen som finns under mätaren och sätter igång tändningen och då dyker det upp den rätta mästarställningen på mätaren i nån minut. Sen görs det nåt kontroll kan tänka mig eftersom det kommer upp 6 olika siffror efter varandra. Sedan går alla mätare runt och går tillbaks till viloläge. Nu undrar jag då stämmer det verkligen att den rätta km ställnignen kommer fram när man gör så?? För min del så var det skruvad med 10000 mil i så fall. jag har nog blivit blåst i så fall. men man kan faktiskt inte se att den har gått 35000 mil. Det trodde jag faktiskt inte att det var så enkelt att kolla upp sådant. | |
|
Nej, det är inte mätarställningen som kommer upp när du gör så! Det finns ganska många tidigare trådar som reder ut exakt vad siffrorna betyder, du kommer åt dessa trådar genom att använda "sök inlägg" längre upp! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
förstår inte ditt svar riktigt!! kan du vara mer specifik?? |
|
|
De siffror som du får fram när du trycker in knappen är INTE mätarställningen! Det är chassinummer, mjukvaruversioner till motorstyrning mm, diverse kontrollsiffror som bara fabriken har nytta av etc... Dessutom aktiveras ett funktionstest där alla mätarnålarna går till maxläge och sedan tillbaka igen. (som du såg) Om du använder funktionen "sök inlägg" som finns lite längre upp på hemsidan (eller klicka direkt på denna länk: Länk ), kan du söka efter de tidigare trådarna i forumet som reder ut exakt vilka siffror som betyder vad. Det finns flera diskussioner kring din fråga. Men det går alltså inte att kolla mätarställningen med det testet! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack tack Tack!!! Nu blev jag skitglad för jag trodde att jag har blivit blåst! Jag trodde faktiskt att den blev skruvad med 10000 mil. Varför håller folk på så att lura en. Tack ska du ha engång till! |
|
|
Om du har misstankar angående din mätare så gå in på Importguiden här på forumet o läs det avsnittet som handlar just om d problemet. Va jag minns så står det att man kan kolla upp om d e ärliga mil på mätaren hos BMW. De har den rätta utrustningen o de kan avslöja fusket. Detta kostar runt 750 spenn. Lycka till med "utredningen"!! hälsningar/ Bumer |
|
|
Det var nån som sa samma sak till mig och jag provade och fick ungefärg samma resultat som du och flera av mina kompisar som jag bad dom kolla på sina bilar fick pretcis samma sak så det är absolut inte sant..... Vist är det enkelt att fifla med mätaren men man kan inte märka bilen på det viset men om man för försöka hitta andra bevis.... Va inte orolig alls !!!!!!!!! "BMW Rock´s" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.