|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Hoppas i mitt innersta att någon extremt vänlig själ som bor inte allt för långt från sthlm (typ norrtälje, strängnäs, uppsala) ha lust att låna ut ett aggregat (garret t25) omgående för felsökning i min bil! har problem med oljerök trots upprepade byten av topplock och topplockspackningar. precis likadana symptom före och efter byten :( börjar tappa lusten för denna bil nu, snälla hjälp mig att göra ett sista ryck innan jag spränger skiten i luften! TwinTurbo=Twice the fun :D | |
|
Du känner väl glapp i turbon? Det ska va rätt mycket för at få blårøk konstant. |
|
| Har du testat samma fråga på www.stcs.nu där många har bilar med detta agg som orginal? Litet tips bara.... | |
|
behövs nog inte.. har uteslutit turbon.. är mest troligt kolvringarna på 6:an eller skevt motorblock :/ beställer ringar imorgon... TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
är turbon så dålig att den drar olja brukar den "yla" rätt bra dessutom känner man glappet i den då med. Hade faktiskt samma problem som du på en bil förra sommaren tröstlöst efter man 1 bytt packning 2 bytt topplock och felet kvarstår, det var en ring den gången. //M |
|
|
visst visslar det bra, men det är ju två stycken agg, stort öppet filter, men jag ska ringa en kompis som är duktig på motorer, kan va bra med ett par andra öron som lyssnar, man glömmer bort hur det en gång lät när man hållit på såhär länge.. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.