AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.229

Alpina B6 3.5 vad tror ni om denna?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367

Länk

Sugen på en Alpina B6.
Är det en äkta? Blir lite fundersam.
"Nachbau org.325i von BMW-Individual..."???

Vad tror ni?
Motorn verkar stämma, men fanns B6 3.5 som sedan? (Dvs 4-dörrars). Bara sett coupén iaf.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Verkar inte vara något fint ex iallafall, t.ex. fälgarna + att stripes verkar vara av något annat fabrikat. Be han skicka bilder på plaketten, inredning, extramätarna etc. I annat fall kan det vara en 325 som är ombyggd till B6 3.5.
Kom på en sak till, den är inte skärmbreddad men det kanske bara är S-modellen som har det. Gustav vet bättre eftersom han ägt en.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Huga vikken skabbig=/. "Nachbau", betyder inte det "ombyggd"? Hursomhelst så har den ju fel stripes, m-paket kjolar som b6 inte ska ha, inga org-fälgar och utan frontspoiler.

Stephan: Bara S modellerna som har skärmbredare.

Mvh
David

Bilen: Länk
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Till 99% inte äkta, i såna fall har någon "förstört" den ordentligt... Hur som helst så var det ju inget fyndpris direkt..
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Nej det står ju rätt tydligt att det är en 325i från början som man låtit bygga om...

"Nachbau org.325i von BMW-Individual mit org. Verspoilerung"

/BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för alla svar,

Att den har fel fälgar, stripes och dragkrok(!) har jag noterat.
Frågan är om det finns Alpinor med M-paket överhuvudtaget?

Bilen ger ett allmännt dåligt intryck så jag kan inte påstå att jag är spekulant på just den, mest nyfiken på vad det är för något.

Om den är typad och godkänd med 3.5l motor i Tyskland, går den då att besikta i Sverige? Själv tror jag att det inte är helt enkelt.

jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Att den är typad med 3.5l motor i tyskland är ingen garanti för att den går att besiktiga i Sverige, allt går dock med lite besvär. Står uppgifterna upptagna i de tyska papperen blir det extra jobbigt, men som sagt allt går om man vill, men det är inte enkelt...

/Johan
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Dragkrok... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.