AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
483

Erfarenheter Nokian NRY & Bridgestone SP-03

Ce
45
Cervin23
318i -99
Har ni några?
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Har haft Nokian NRY ett mycket slitstark däck. Och allämnt bra, men bullrigt! Spårar inte mycket även om det är slitet. Ett bra däck helt enkelt. Kan rekommendera det om du står ut med ljudet.

Hårda däck verkar bullra mera, men så är det också slitstarkt. Det borde också göra däcket mera "halt" på våt vägbana. Men jag har faktiskt inte märkt något av det. Dock kör jag ganska lungt men brukar tar ut momsen på motorväg. Körde 4000 mil och då var det 5mm kvar på 3 hjul och på höger bak var det 3mm kvar! Otroligt va! Känns nästan som det måste ha varit något produktionsfel på mina däck.

Bridgstone har jag ingen erfarenhet om.

Mvh
Kristian
Ce
45
Cervin23
318i -99
Tack....det är alltså något du rekommenderar. Är det vansinnigt bullrigt eller?
S-03or kör en kompis med på sin 325a. Mycket bra däck vid vått väglag. Naturligtvis fäster det bra på torrt också men jag är mest impad av våtegenskaper. Bullret är ungefär som det brukar vara på sportdäck.

Lycka till

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Jag kör med Nokian NRY på min 325'a och måste säga att jag är imponerad. Spårar nästan ingenting och är inte speciellt bullriga. Våtegenskaperna är kanon. Innan körde jag på Michelin Pilot Sport och de bullrade mer och blev slitna mycket fortare.

Ang att höger bak är mer slitet kan bero på att batteriet sitter där.
Upplevde samma fenomen 325'an när jag hade 15" orginal.

/Rickard
Har även jag Nokian NRY fast endast bak...upplever dem inte alls bullrig och rakt igenom ett bra däck tycker jag. Bra grepp båda i torrt och vått. Hur slitstarkt det är vet jag inte för jag har bara åkt på dem i 1-1½mån

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Fr
5
Friberg
E30 316i -90
Hejsan!

Jag har S-03 till min Saab 9000 2,3T (masserad till 300+hk) och ar klart nojd med greppet i dessa dacken. Dock slits de fort pga den mjuka gummiblandningen och efter bara ca 300 mil fattas det 3mm pa framdacken, men da har jag iofs hunnit med tva bankorningar - en pa Anderstorp och en pa F5 i Ljungbyhed.

Alltsa: Ar du ute efter ett dack med bra grepp och inte hanger upp dig sa mycket pa livslangden kan jag rekommendera dessa. Ar du ute efter lang livslangd skall du kolla pa andra dack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.