AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
636

Efter sänkning?!

Har köpt en 328 -96 för ett tag sen som är sänkt 60/30. Har satt på nya däck både bak och fram. Nu verkar det som att den sliter lite extra på innekanten på däcken. Går det att åtgärda detta med en fyrhjulsinställning eller är det nåt man får leva med? Inte så kul i så fall...däck är ju dyrt det, onödigt att slita ut dem snabbare än det behövs känns det som..

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

med sänkning blir det alltid kobent om man inte gör en inställning efter den. Verkar som förra ägaren skippat det. Gör det innan du förstört däcken helt och hållet. Din väghållning lär inte va den bästa heller.
Blir det helt bra efter det då? Så att däcken slits jämnt menar jag...väghållningen är det inget större fel på ändå tycker jag..den spårar inte nå och så..

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det ska bli näst intill som orginal .

Du har förmodligen bättre väghållning i kurvor som det är nu kolla hur hjulen står på en banracing-bil .

M som i Motor
M3 CSL nice
ew
189
ewert84
320ik 88
har däcken börjat slita snett så är det oftast försent om det inte är precis börjat slita snett
Det är väldigt lite...syns inte om man inte toksynar det..vilket jag gjort med tanke på att det kanske skulle kunna slita snett..
Men går det att ställa vinklarna så mycket att det blir korrekt efter en så pass stor sänkning som 60/30 då?

I bak går det att få till, men i fram går det inte att ställa camber så den kommer att vara för stor. Det går ju att bygga om om man verkligen vill, och det går det säkert att hitta en del information om här om man söker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.