|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
1Björn, du har alltså blivit omkörd, får man fråga hur det gick till? Våldsam kappkörning under flera mil med en Lambo? Säg till om jag är för skadad..hehe Ska bli kul att se bilderna på 360in. Men en film hade varit ännu roligare! :) Ps. Måste säga att dom som turbokonverterat/eller har trimmat extremt ofta är dom som kör långsammast. /Erik |
|
|
50 innerstan: - Nej 50 väg som borde vara 70: 60-70 km/h 70: 80-90 km/h 90: 100-110 km/h 110: 130-140 km/h Som oftast. Ibland fortare på 110-väg om det är rätt förutsättningar och tidpunkt. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
andersrönn: Kolla din email under söndagen så finns där bilder tillhands. Tack för visat intresse. MVH / Jacob |
|
M3busen |
Jag gillar snabba farter och kurviga vägar. Jag tycker M3:an går bäst från 160 & vidare. Jag gjorde en fuling förra veckan på E4:an Skulle se vad den gjorde på mätaren... 270 Varvstoppet gick i. Kanske inte så mycket men den är inte chippad & fartspärren ska inte vara borta. Det sjukaste var att det gick lätt att komma upp i farten+ att det var lite uppför. psst säg ingen till farbror blå!!! Varför stanna när man kan fortsätta... |
|
Hej, jag var ute igår och körde och så mötte jag en Porsche GT3. Eftersom jag en dag vill köpa en 996 eller GT3 så tänkte jag att jag kunde köra lite mot den för att få en uppfattning om vad Porsches går för. Vi kör ett rödljusrace. I ettans växel och början på 2:ans så drar jag honom men sen så har jag ingen chans. Vist är BMW en bra bil man fan va snabb och vilken bra väghållning Porschen hade. Den var som slickad på gatan. Jag ser fram emot när jag köper mig en sådan en dag. |
|
| Kör konstans lagom för fort. Men ibland lite för fort på 90-väg och det straffade sig i torsdags! Klockades för 152km/h och körkortet försvann :) Nu väntar jag på att länsstyrelsen ska avgöra hur länge jag får vara utan samt hur höga böter det blir. | |
|
M-pire: Det har hänt att man blivit frånkörd =) En och annan Porsche har man ju tyvärr fått se baken på men det är ju aldrig så att man blir pinsamt mycket från åkt eller jo! Fick fet pisk av en Skyline för ett par veckor sedan!! Men han hade ju över 600 hkr i den!! M3:an kändes som en Fiat uno =/ Mvh BJÖRN |
|
|
Notorisk fortkörare. Både i jobbet och privat. Ca 10-50 km/h över... Dock aldrig förbi skolor/dagis dagtid, vägarbeten arbetstid, bostadshus morgon/dag/kväll eller andra platser där det ska kunna komma ut människor som inte har för avsikt att förlora livet eller på ställen med skymd sikt, dåligt väglag mm... Men oftast går det fortare än vad lagen tyckte det skulle stå på skyltarna... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Minst 10-30 km över det som står på skylten. /A |
|
Krickan4 |
På 30 och 50 väg är jag en laglig lite pojke men 70,90 och 110 går det 20-30 för fort!! Sen när det är mörkt och mindre trafik så + jag!! //Krickan |
|
Jag tycker absolut att du skall ta och lugna ner dig lite... Visst är det kul att gasa lite..och en m3 uppmanar ju knappast till någon söndagskörning. Men olyckan är snabbt framme och i farter runt 200km/h så går det ju oftast riktigt illa... Men jag vet av egen erfarenhet att ju bättre bil man har ju fortare har det en tendens att gå...när jag köpt min 535:a tror det var 96...då var ju det en ganska så potent maskin...körde man ju jämt 160km/h på stora vägen Men lätta på gasen du..innan det går åt h-vete eller att kortet ryker! Just real M-power |
|
|
Instammer: Safety First, Control the Act. You are the Boss!. Var pa vag fran ett BARNDOP!, och blev "utsatt" pa Vasterhaninge rakan mot Sthlm och kollade inte mataren pga focus on the road, nar jag tyckte att den "keps rattade" bilen fatt valuta och "givit-up" var jag uppe i 230km/m. Fick daligt samvete efterat. (Familjen sov sa gott). Dom sista sekunderna ar sa avgorande men farterna blir hoga och hojden ar mkt lag!. I ett flygplan kan man tex ta "ratt-upp" om det skiter sig. En polare har tagit hem ett Blinder 20 laser jammer system som jag ska montera for att reducera den psyk-faktor som uppstar (enl mitt tycke) och hammar ens personliga prestanda sa fort man kor 30km/h for fort. Vara bilar ar ju "over-konstruerade" for Svenska fart bestammelser. Har Ni tankt pa hur mycket javla skyltar man satter upp igentligen?. Det star val en trafik-skylt eller mer varje 50m i snitt?. Och vad kostar inte det?, det ar inte klokt. Men viktigast, Kor efter situationen, med Safety oin mind och kom tillbaks och vinn Slaget en annan dag om nodvandigt. All the Best. |
|
|
1BJÖRN: Jag kör 325.. du kör M3. Jag piskade dig till Väla. Behöver jag säga nått annat? =) "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
Jag har lugnat ner mig avsevärt, för en ca 3 år sedan körde jag nog så fort de gick mest hela tiden (dock ej 30 och 50 sträckor). Blev sedan av med lappen för 3 år sen, de var inge roligt. Fick sitta bredvid tanten i 3 månader (fy fan!) Sen dess försöker jag hålla mig inom 30km över. Men de är klart i bland måste man ju prova lite, körde 300+ för 2 veckor sen, de kändes fort (men kul). Coolblue: vad skall du köra 300+ riktig fart med? |
|
|
Jag blev omkörd en gång när jag hade min M5, av en trimmad Golf Turbo av nyare modell...det var dock med vilje jag släppte förbi honom. Gjorde det enbart för att förnedra honom på nästa raka :) 30 väg =30km/h 50 väg = 50-60km/h 70 väg = 70-90km/h 90/110 väg = 120-150km/h |
|
|
Jacob_m3: De där bilderna från ert lilla getaway med ferrarin vad händer med dem? Hade som jag tidigare skrev varit roligt att se på dem. Länk |
|
|
Ju äldre jag blir desto lugnare kör jag. Livet har blivit mig alltför kärt. Farthållare och max 30+. Blivit av med kortet 3 gånger och körde riktigt vildsint under min MC-period för mer än 10 år sedan. Då var man ju odödlig och låg inte sällan över 200 knyck i tid och otid. Men det är preskriberat nu...hoppas jag. |
|
|
Ekan: Skickade i väg bilderna till en på forumet men fick inget svar. Han skulle lägga upp bilderna så att vi sedan kunna skriva ett nytt inlägg med länk. Tyvärr blev det inte så. Någon annan som skulle kunna hjälpa till att lägga upp 3-4 bilder? MVH / Jacob |
|
|
Jag kan lägga upp bilderna (vill ju kolla dom för sjuttsingen:) Skicka dom till min mail. /Erik |
|
|
Jag kan oxå lägga upp dom annars. Såg den röda Modenan idag vid Norra Hamnen. Kaxig regskylt =) Ska dom låta som dammsugare? Lät som en sån när den sen kom körandes förbi oss. Eller så var det nån av scootrarna som 2 ungdomar försökte hänga efter Ferrarin med.. Maila bilderna till spacexplorer@comhem.se om du vill. mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.