AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.012

Hur fort kör ni?

Sida 2 av 4
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Konstant för fort. Men jag tar ALDRIG risker/chansningar. När jag bedömmer situatioen 100% klar utifrån mina förutsättningar kör jag om. Jag har aldrig någonsin tänkt vid omkörning att "det går nog ifall bilarna därframme släpper in mig emellan sig." Kör bara om om läget är helt klart. Inte krockat hittills i alla fall. Ta i trä!

Gör inga chansningar är ett bra körtips! Vet att många därute tar fasansfulla chansningar.

1BJÖRN, verkar som om det är vi helsingborgare som kör fortast.

Kör väl över lag alltid för fort. De platser där jag visar mest respekt är 30-sträckor och vid vägarbeten. Försöker faktiskt hålla hastigheten kring de ställena.

Motorvägar är väl de sträckor där man gasar mest. Håller väl med dig 1BJÖRN även där, sällan man håller under 160 om man inte ska någon längre sträcka, då brukar jag sätta farthållaren på 140.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag hör väl också till skaran som kör för fort. Men 30 och 50 vägar håller jag rätt duktigt.

Mvh Jojje
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
30=30
50=55+
70=70-90 beroende på mycket...
110=110-250.... beroende på ännu mer...

-----------------------------
Brukar mest hålla till på: www.swespy.com
Skulle vilja veta hur ofta ni med M-bilar blir omkörda??
Då menar jag inte filkörning, trafikstockningar, när du ligger i väggrenen med punka på ena framhjulet eller andra lite speciella omständigheter, utan under mer vardagliga omständigheter.
Vi behöver inte räkna motorcyklister eftersom dom fuskar :)

Under mina 2,5 år i M3:an har jag faktiskt aldrig blivit omkörd vad jag kan minnas (kan ju ha förträngt något tveksamt tillfälle).
Fler som håller reda på sin +/- statestik? ;)

Vanligaste siffrorna mätarnålen pendlar mellan:
70-vägar: 100-150
90-vägar: 150-185
90-vägar 13meter: 160-220
Motorvägar: 160-250

/Erik
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Jag kör ca 28km över hastighetsgränserna normalt. Ej över 30km för då förlorar man körkortet. Men det händer någon gång även man kör snabbare än 28km över hastighetsgränserna. Typ när man skall skrämma någon tjej eller kompis i bilen. Eller när man har lust att pumpa upp lite adrenalin i kroppen.

Jag kör aldrig snabbare på 30km väg. Men på 50, 70, 110 så håller jag +28 på.

Det kan tilläggas att jag kör mycket i jobbet så då blir det lite stressigt.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
81 på 50 sträcka.
Detta verifierades av farbror blå, varför jag nu ser fram emot en solig sommar. Det är inte så värst trevligt att cykla i regn.
Ådin är såld, Porschen har rasat, så nu återstår bara min 24vxl Crescent.

//Marin
Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Vanligast för mig innan jag köpte GT:n så gick det mellan 10-40 km/h över än vad skyltarna visar..
Men nu är det ju lite svårare..:) Hittills 240 på 90-väg(flygraka) har inte hunnit köra så långt än..Men det kommer..
På 10 till 50 vägar kör jag lungt ialla fall.

M3PutteGT
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
vid vägarbeten och vid 30 vägar håller jag alltid hastigheten, oftast på 50 vägar oxå beroende på hur det ser ut.

70 vägar oftast 80-90.
90 vägar oftast 110-120 ibland fortare beroende på trafik.
110 vägar oftast 130-140 ibland även fortare på dessa sträkor.

kör 4000-5000 mil om året ungefär.

Mvh Johan
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
1BJÖRN : Det trodde jag inte om dig att du körde 200 på allmän väg =). Du som brukar förespråka "Dont Drink and drive" i slutet av veckorna och starta diverse trådar med bilolyckor och hur hemskt det är med folk som kört så fort etc.
Jag är inte perfekt heller men jag håller hastigheterna på alla gränser upp till 110 då jag brukar hålla 120 eftersom mätaren visar en viss % fel. Ju högre hastighet desto mer fel visar den.

///Foppa
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Jag kör aldrig fort numera. Jag börjar tycka att det går alldeles förfort på motorvägen. Sänk motorvägs hastigheten till femtio tycker jag. Man hinner ju inte med om ett barn springer ut på motorvägen och skall spela fotboll i dessa tider. Allting över 60km/h är fruktansvärt fort så jag kör femtio på 110 km/h väg.
Tänk om jag behöver stanna och kissa på motorvägen och någon drulle kommer i 70km/h, då blir jag ju påkörd. Näe sänk hastighetn.nu

Ett lands välstånd mäts i BMW per capita
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
M-pire: Det har hänt att man blivit omkörd men inte ofta =)
En 360 Modena försökte för ett tag sedan när jag och Jacob_M3 här på forumet var på väg till Malmö men han fegade efter 240 kmh så jag kom först till sist =) Finns fotodokumenterat av Jacob =)

Motorcyklar är jävligt kaxiga inne i stan och från 0-150 men efter det så kommer man allt som oftast ifatt dom........Dock ej värsting hojjarna men 600 och 900 har man kört om en del gånger. Men som sagt absolut inte 0-150 kmh.

Men snart blir man ju från åkt av allt turbo konverterat =/

Men riktiga bilar behöver ju ingen respirator ;)

Mvh BJÖRN
No body realy dies.....

1BJÖRN: Han var ganska kaxig till en början på motorvägen (Särskilt när det står BYEBYE på nummerskylten) men när vi väl började gasa så blev han lite förvånad. Vi låg bredvid varandra och ingen av oss lyckades köra i från den andre. Jag gjorde tummen upp, men han bara tittade bort...han kanske skämdes...men men, jag säger bara: BMW äger! :)

Givetvis stämmer det att vi har fotobevis och lägger gärna upp dom i fall någon är intresserad.

MVH / Jacob
Ja, skulle inte vara så tokigt om ni kunde lägga upp lite bilder..

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Jo
30
JormaS
BMW M3 -97
Jag kör alltid fort ,utom 30 och 50 vägar , oftast väldigt fort och jag blir VÄLDIGT sällan omkörd av andra bilar.

nikkieb0y
Jag kör så fort som det behövs. har prövotid så har jag inte bråttom så kör jag "lagligt"
30 på 30
50 på 50
70 på 70
100 på 90
120 på 110.

Man ska helt klart köra lagligt när det är 30,50 & 70 tycker jag.
Nu till varför jag skriver detta inlägg. jag har ca 2 mil till jobbet. hela vägen är landsväg (90 km). Jag börjar kl 7 så jag är ofta lite sen och då brukar det gå lite fortare än lagliga 100 på 90 vägen. varje morgon kör jag om en volvo 440 som ligger i snigelfart runt 70 på 90 vägen. Är inte detta en större trafikfara än om jag ligger och kör 140??? det tycker i alla fall jag. har fått bromsa rejält för honom flera gånger. och sett flera bilar som nästan kört in i honom bakifrån. nån som har nån annan årsikt att dela med sig med? han stör mig som F-A-N varje dag!

Snart i bakspegeln nära dig...
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jakob_M3

Det hade varit riktigt kul o då se bilderna från, hm vannsinnesfärden?? =)

Men visst å andra sidan så ska man väl visa att bara för man har en ferrari så ska man inte äga vägen. Vilket han säkerligen gjorde.

Länk
Vansinnesfärd skulle jag väl inte vilja kalla det. Vanlig körning för oss helsingborgare kanske, skämt och sido..

Klart att vi kan lägga upp bilder, någon som kan ordna så att vi har någonstans att lägga dom...? server? hemsida?

/ Jacob
an
44
andersrönn
Bmw M3gt - 95
kontakta mig på anders@sidan.nu så fixar jag utrymme för dig att lägga upp bilderna på!

za
31
zandy
BMW M3 3,2l Coupe -96
bor i tyskland sedan 1 år tillbaks.. å jag har autobahn Teststrecke bara 10 minuter härifrån.. kör dit ibland för att leka av mig..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.