AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.013

Hur fort kör ni?

Sida 1 av 4
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Hur fort kör ni??
Jag själv är en notorisk fortkörare dock ej på 50 sträckor och absolut inte på 30 sträckor!! Men på landsväg o inte minst på motorväg!! Jag kör sällan under 160 kmh på motorvägen och är det tomt så brukar jag ligga på ca 200kmh. Är jag fartskadad eller finns det fler här som kör som ligister =) ??

Mvh BJÖRN
No body realy dies.....

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
brukar ligga strax under hastighetsbegränsningen på längre sträckor, för att då o då veva på lite extra. I stan kör jag "så fort det går", dvs oftast stillastående pga dessa %¤¤#!! köer... :/

Största problemet med högre fart på allmänna vägar såsom motorvägar är inte att vägen "känns för smal", det är att de andra bilisterna nog inte räknar med att det kommer en röd torped i höga farter bakifrån. Jag har stor respekt för plötsliga filbyten av morgon/kvällströtta pendlare, så jag brukar ta det lugnt kring andra bilar. Men en tom E4 en tidig solig sommarmorgon... mmmmm :)

mvh
Anders

PCS #8050
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Björn,
Har du tur blir du av med lappen och kanske lugnar ner dig när (om) du får tillbaka det. Har du otur så får du inte ens en ny chans. Tycker det låter som att du behöver lugna ner dig lite.

Jag tvivlar inte på din förmåga att kontrollera din bil (det vet jag inget om) men jag tvivlar på att du kan förutse vad andra bilister hittar på i trafiken vilket kan vara det mest korkade manövrar man kan komma på.
alldrig kör fort på 30 eller 50 sträckor med.. men jag försöker alldrig överstiga mer en 30 på 90 och 110 vägar som är gränsen för att förlora kortkort...visst har det hänt någon gång att man kör lite fortare en så men det är så sällan!!!!

M.V.H

MAuricio
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Anders.S: Det ligger mycket i det du säger. Hur bra man än tycker att man kör så vet man ju aldrig vad andra bilister kan få för sig. Jag är fullt medveten om att det lindrigaste som kan hända är att jag blir av med kortet o en stoor hög med böter.

Men det är ju en risk man löper om man kör för fort, det får man aldrig glömma. Det är ju aldrig så att jag kör som en idiot med vansinnes omkörningar eller ligger nära folk o stressar dom om dom inte kör tillräckligt fort osv........

Mvh BJÖRN
No body realy dies.....

30, Nej
50, Nej
70, Nej
90, +10-15%
110, +10-20%

Men det är några faktorer som måste stämma först, relativt rent på vägen och inga höjder eller krökar på vägen, så man har god sikt och har tid att sakta ned i fall farbror blå står med stop skylten och viftar.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
Nog kör man lite för fort på landsvägarna för det mesta,men inge extrema överträdelser 10-30km/h men vi har ju ingen trafik heller här uppe.Efter 13 fortkörningsböter på 22år så har man börjat köra lugnare o lugnare.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
jag är ju dum i hela skallen, "strax under hastighetsbegr +30" ska det ju stå :) , detta gäller för landsväg dvs 70 och uppåt

30-sträckor respekterar jag hårt, likaså vägbyggen. Fy fan vilket skitjobb att stå 2 meter från förbivisslande fartdårar.... :/

mvh
Anders

PCS #8050
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag gasar aldrig i städer och samhällen längre(som jag gjorde när jag var 18). Har ingen större lust att köra ihjäl nån unge eller nån annan heller för den delen, + att jag lär få mängder med skit med den gula.

Däremot när det är vanlig väg på landsbygden, typ 70, kan väl hända att man gasar lite, typ 120 eller nåt.

90&110 vägar är helt olika, beror på humöret:)
Ibland ligger jag precis perfekt. Är de tlite trafik, mellan 150-200 vissa sträckor. Men dom kan jag oftast utan till.

En god vän blev precis av med körkortet tyvärr, på "dessa välkända" sträckor dessutom. Inte bra, så jag lugnare mig allt lite nu.

MVH: Henrik

///M3
Kör mest väldigt lugnt.
Fast på motorvägen brukar det gå undan rätt fint, speciellt när det är tomt med bilar men +200 känns inte speciellt mycket i en E38a.=)
Ej agressiv körning som fullgas, panikbromsar, tvära filbyten el liknande, utan snabbt men lungt kan man säga.

Ny bild 10 Juni-
Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Björn,

Jag har åkt med dej, när du var och kikade på min GT, om du kommer ihåg? Det gick friskt ;)

Själv är jag ganska vettig, i särklass med andra i bilen. Drar på när det är läge på det, men i nio fall av tio är det lungt och sansat som gäller. 30 över på 90 och 110-väg, annars följer jag flödet.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Jasså det var dax för ännu en moral tråd? ;)
Jag kör som en idiot! ;)

Mvh,
Robban
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
328-Johan:
Visst kommer jag ihåg! =) Tyvärr så blev det ingen affär med din bil pga en strulig köpare på min=/ Men undan gick det! =)

Hoppas att du är nöjd med din M Coupé!?

Mvh BJÖRN
No body realy dies.....

Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Robban:
Verkar bara som att det är vi som kör som idioter här!?!? =)

Mvh BJÖRN
No body realy dies.....

Jag har ett rejält problam ... jag har inte kört alls på 2 månader, och ja, jag har körkortet kvar.

Snart är det dock dags att åka på långtur och då gäller 300+ (riktig fart, ej på mätare). Skall tilläggas att detta kommer att uppnås i länder söder om Sverige där detta tillåts.

I övrigt sekonderar jag Firren med +30 och oftast långsammare pga trafiken.
*visslar oskyldigt*
Får nog sälla mig till de skyldigas skara. Men samma här 30, 50 och 70 håller jag benhårt. Kan säga att det är tur att det finns farthållare på bilen till sådana sträckor!!!
Sambon brukar säga att den vanligaste kommentaren från mig när jag kör bil är: "Hoppsan, nu gick det visst för fort igen!" ;) Men det är så svårt att låta bli. :D
I arbetet "måste" man tyvärr köra lite för fort ibland för att hinna med allt. Men som sagt, inte inom tätbebyggt eller liknande.

Lite OT men jag måste bara få skriva om en grej angående jobbet.

Chefen ringde och väckte mig kl.10 imorse och gav mig chockbeskedet att jag skulle bege mig till DANMARK! Jag skulle köra ner till Göteborg och leta rätt på Stena Line som skulle ta mig till grannlandet. Väl i Danmark skulle jag till Fredrikshamn, vars det nu ligger, och lossa en vajer på 1 ton. Sen pysa hem igen direkt :) Spelade ingen större roll när jag for eftersom jag skulle vara i Danmark senast på lördag. Men ju förr jag for desto bättre. Tyvärr hittade jag ingen kompis som kunde följa med och byta av mig när ögonlocken skulle komma att kännas tunga. För det är ju trots allt ca 90 mil enkel ner till Gbg, och det kändes smådrygt att köra hela vägen själv, fram och tillbaka.

Så jag fick tyvärr tacka nej till chansen att tjäna en hacka, och samtidigt uppleva Danmark för första gången.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Har märkt att jag (tyvärr) ständigt kör för fort.
Hamnade senast idag på väg hem från jobbet bakom en vad jag tyckte stoppkloss som kröp fram på vägen (50 väg), tittade på mätarn och ser till min förvånning att han faktiskt håller 50.

30väg - 40 till 45
50väg - 60 till 80
70väg - 70 till 110
90väg - 120 till 140
110väg - 140 -->

Ser ju inte bra ut all det där, men det är nog väldigt nära sanningen...

///
Nicke

Hellre en volvo i skogen än 10 på vägen...
sl
67
sliver
BMW 325is -87
Vill inte vara en moraltant, men 30-sträckor är i 99% av fallen heliga. Kanske finns en anledning till att det finns 30-sträckor? Barn, skola m.m.

/fred - som inte heller håller hastigheten.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
sliver - håller med dig, försöker verkligen hålla ner på hastigheten där det är 30-sträckor.

///
Nicke

Gentlemen start up your engines! På lördag gäller de!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Konstant för fort tyvärr...men INTE vid vägarbeten & utanför skolor!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.