|
|
|
|---|---|
| Någon som kör med 235/40-18 på sin E36:a? Jag har 8x18" fälgar med ET35... Ska lägga på däck nästa vecka. Nog borde väl 235/40-18 få plats??? | |
|
Lite lågt et-värde. Det bör egentligen ligga på 45-50 ca. Sen är dimensionen lite "avig" också. 225/40-18 är ju mera rätt. Kan bli tajt, i fram kommer det nästan garanterat att ta i vid fullt rattutslag. Detta är vad jag TROR utan att ha provat exakt denna kombination, däremot många andra däck o fälgstorlekar på E36 och E46. |
|
|
Jag kör med 225/40-18 Funkar klockrent. har orginal dämpare på, tycker den ska sänkas lite fram, men bak är den grym ;) (utseende mässigt) Och komforten är kanon....inget som slår i på min bil iaf... |
|
|
Jag kör med 235/40-18 fram... Å bak kör jag med 245/40-18... Funkar sådär... vrider jag hjulet allt som går så tar det i lite grann.. //BMW-power |
|
| Tjenna,kör med 235-35-19 runtom o min är sänkt 50mm fram,inga problem... | |
| Tackar för alla svar, ska lägga på däcken på måndag får vi se hur det blev... :-) | |
|
Jag har ET35 på 235/40 17 och har valsat skärmkant bak. fram 215/45 17 helt OK Dock så tror att 235/40 är egentligen fel dim som Anders S. säger. Jag tror inte att mina har gått fritt bak utan valsning, pga ET 35. Anders&Eva |
|
|
jag kör 235/40 18" 8x18 ET47mm funkar helt OK men det skrapar lite grann vid fullt rattutsalg fram. MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
|
du måste valsa in kanten som sticker ut i skärmen, lätt fixat av dom som kan. men fälgen å däcket kommer ligga slikat skärmkankten jag vet jag har så! Min bil Länk |
|
|
Ville bara meddela en glad nyhet... att jag nu kör med 8x18", ET35, 235/40-18, och helt utan problem på min fabrikssänkta E36 Cab och har inte valsat skärmkanterna, det tar inte i någonstans (har varit ute och provocerat den på olika vägar) men.... satan va precis allt ligger slickat inne i skärmkanterna, blev riktigt "fett" om uttrycket tillåts ;-) det är inte många mm över... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.