|
|
|
|---|---|
|
hoho sitter här och funderar lite kring e34 modellen, hur dan är 540 vs 525 tex är den mkt dyrare i drift och delar? sen är det något speciellt man ska se upp med på dessa modeller? 525 är ju billigare men 540 är ju bara så fet., jaja lite funderingar bara Det som inte går med våld Går oftast med mera våld | |
|
har en 530 som jag e jävligt nöjd med, v8an låter som en urbin som jag tidigare sagt 530i 1993 |
|
|
TURBIN 530i 1993 |
|
|
Vet inte om 540'n är direkt dyrare än en 525 iom att jag aldrig har ägt en 525. Däremot så tycker jag inte att 540 verkar direkt dyrare att äga än 325'n. Visst med blykängan på så går det åt soppa men det gör det med bägge bilarna. Däremot så lär förmodligen försäkringen vara högre på 540'n jämfört med en 525'a. |
|
| Hade en 525:a innan den här och visst kostar det lite mer, men inte så farligt. Försäkringen åkte upp lite, 2000 om året för mig, men säkert mer om man är yngre. Service etc är typ 20% dyrare tror jag, till stor del beroende på att det går åt fler stift och mer olja. Priserna på många delar är ju samma, till stor del är det ju samma delar, men visst kostar ett avgassystem till 540 en hel del mer än till en 525 osv. Bensinförbrukningen är också högre, men inte så farligt som jag trodde, på landsväg är det liten skillnad men i stan skiljer det mer... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.