|
|
|
|---|---|
pob |
Hej, Jag har en fundering angående mina dimljus, eller rättare sagt elen. Min E30 har ej originalmonterade dimljus, men förra ägaren skaffade ett par och monterade i, men kopplade aldrig in dom. Nu till frågan, är elen färdigdragen på E30 88-framåt så att det bara är relät som fattas? Eller blir det till att dra nytt? Mvh /Pontus Kärleken - Länk |
|
Du behöver skaffa en dubbelkontakt, ett relä och en kontrolllampa, resten är fördraget. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
pob |
Dubbelkontakt?! Strömbrytaren eller? om det är den du menar så har jag den. Kärleken - Länk |
|
Ja den som du har nu till bakdimljuset byter du ut mot en som kan sköta båda 2, allså dubbelkontakt. Tycker nästan det var lite luddigt förklarat av Erikw Min bil: Länk /Daniel |
|
pob |
Okej tack för svaret, jo men en sån har jag liggandes, likaså dimljusen finns där, det som fattas är relät. Men är ni säker på att det är färdigdragna kablar? Jag har nämligen lite svårt att kolla nu, bilen är andra sidan stan.. :) Kärleken - Länk |
|
Ja, strömbrytare är rätta namnet...: Länk Ja, det är fördraget, jag har eftermonterat dimljus på E30 och E28. Kontrollampan måste du montera, det är en 1,2W-lampa med bajonettsockel. Sedan är det bara att trycka i ett relä och två säkringar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
pob |
Okej, då är det bara att leta tag på ett relä i helgen då.. :) Är relät lika från 83-87 som 88-91, det kanske ni också har koll på? Mvh /Pontus Kärleken - Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.