AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.392

vad innebär M-technic ?

fl
13
flaash
325i Coupé -93
hej jag har en liten fråga och det är vad M - technic är, och vad det innebär hoss en BMW?
jag har nämligen ett emblem på sidolisten utvändigt där det står M - technic ...har sett en till med det...men vad innebär det?

har i och för sig m kjolar och bakspoiler och nästan m3 spoilern fram (fattas den nedre läppen)

tack på förhand // flash

Life After Death?
Steel MY Car And Find Out!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Prova sökfunktionen. Detta har diskuterats förut.

Tyvärr missbrukas detta med allt möjligt i stylingväg. Visserligen kan man köpa alla komponenter lösa och göra ett ordinärt M-paket, men enbart genom att sätta på kjolar har man inget M-paket och absolut ingen M3 eller M5.

M-paket; ett formlinjepaket med den lilla ikonen M här o där. På ratten, fälgen, sidolisten, sportstolar, chassi, aerodynamik etc.

Mvh Kjell

Tidigare forumräv och dekaltrimmare - Nu svikit till förmån för TCS

fl
13
flaash
325i Coupé -93
ne men det var ju inte det jag menade .....ville bara ha svar på ifall det hade nått att göra med att de satt på! jag har aldrig påstått att det var nått M PAKET!!!! jag bara undrade vad det innebär!

//Flash*

Life After Death?
Visa användare
533
Jackass
523i -99
m spoiler är m-tech spoiler fram utan m3 läppen. Det är bara ett tillval läppen. Men M-technic är delar du kan ha t.ex spoiler bak, fram, sidolister. M-tech..m-paket..m-kit...samma
fl
13
flaash
325i Coupé -93
jackass...tack ska du ha...det var som jag trodde åsså...heheh...har en "expert" (sa han iaf=)) hemmma som aldrig hade hört talas om det ....men då vet jag ...tack ska du ha...

//Flash*
__

Life After Death?
ka
204
kaell
330xi -01
Jag har hela m-paketet orginal, dock har puckot som hade min bil innan mig (köpte i onsdags) satt på ett M-märke, som jag inte är överdrivet förtjust i...

Länk

Joakim, Karlstad
BMW 328 m-paket -96
fl
13
flaash
325i Coupé -93
kaell...ser precis ut som min i "styling" väg =) fast jag har inte M märket ;) men jag har istället M - technic

//Flash*
__

Life After Death?
ka
204
kaell
330xi -01
flaash

jag har också m-technic, stötdämpare o hela kitet, fattas bara motor och drivlinan :-)

Joakim, Karlstad
BMW 328 m-paket -96
ka
204
kaell
330xi -01
står även i serviceboken vad som fanns med orginal, står m-technic där :-)

Joakim, Karlstad
BMW 328 m-paket -96
fattas inte hela drivlinan dock kaell, 328an har samma låda som m3an.

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.