AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
443

Låda som pallar rejält vrid.... (400-500 nm)

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Kan någon tipsa om en auto eller manuell låda som passar till M30? Har någon flyttat lådan från M5:an (E34) till ex. en 535:a och i sådana fall, är det ett helsicke med adaptrar och liknande eller fungerar den "snap on". Såldes M5 med autolåda?

Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar!
Dom manuella lådorna passar rakt på och jag skulle kunna sätta ett finger på att automaten passar rent fysiskt,men hur är det styrboxar och sånt till den??Manuell för män-automat för chickens.....

Tarv
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
M5:an såldes aldrig med automat.

Gerhard//
Där ser man.Kanske dax att montera manuell och prova livet med en sportigare känsla..

Tarv
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Hehe, ja, det lutar väl år det! ;) Nu ska jag bara leta upp en M5 låda alltså... har ni en uppfattning om vad de bör kosta/brukar kosta? Vill såklart ha en i hyggligt skick...

Tack för era svar!

Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar!
Hmm, en fråga bara...
Pallar inte orginal lådan för vrid runt 400-500Nm?
Om ja inte misstar mig så ska det väl hålla för <500Nm, det är väl snarare över 500Nm som det "KAN" bli problem.
Men som sagt, jag kan ha fel!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.