|
|
|
|---|---|
|
Hur vet man om bakaxeln är diffad??? Har en 525 -92. Provade "burnout ;-) på grus och bilen lämnade spår efter båda bakhjulen. Men betyder detta att den är diffad??? Skulle vara bra att veta då jag inte har antispinn och så småningom kommer ju vintern tillbaka. "Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??" | |
|
Klart att din axel är diffad, annars skulle det bli problem i kurvorna :) det betyder inte automatiskt att din bil har diffbroms bara för att båda hjulen spinner samtidigt, lika underlag på båda hjulen och en bil utan diffbroms spinner på båda. Nu vet jag inte nåt direkt bra sätt att kolla det, någon annan kan svara på det, men man kan ju lägga växellådan i friläge, och lyfta upp baken på bilen så båda hjulen är i luften, testa vrida på ena hjulet, känner man mycket motstånd, ev. att andra hjulet börjar snurra så bör du ha diff. //Mvh Simon |
|
|
Det räcker att lyfta ena sidan. Har man diffbroms så går hjulet inte att snurra för hand, även om man har växeln i friläge. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Såklart har du rätt :) vad dum jag är, det är ju helt logiskt att det ska vara så. hehe :) //Mvh Simon |
|
|
Tack för informationen. Hoppas bara att jag har diffbroms då. Har en sju h-lsikes backe att forcera på vintern. MVH Jocke "Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.