|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min bil spårar kraftigt (318i sedan -99:a) och allt i framvagnen är bytt samt bakvagnsbussningar. Hjulinställninga också gjord. Spårar ändå. Jag kör 225/45/17 Hankook Ventus 104ZR tror jag de heter. V-mönster är det. Jag fick rådet av en däckverkstad att köpa nya framdäck. Vilöket märke och modell på däcken har ni med liknande bilar och relativt breda däck? Ni som tycker att era inte spårar? Någon som haft samma problem och blivit av med det när ni bytt däck? Tacksam för svar. | |
|
Sträva efter att ha samma typ och modell av däck på fram och bakaxeln! Då är risken för spårningstendenser minst. Dvs. jag skulle satsa på att köpa två likadana däck som du har på bakaxeln! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
CIP |
Jag kör 225/40/18 och den tar verkligen tag i vägen (spårar) så det är bara att hålla i ratten ordentligt :) //Mange |
| Jag har samma fram och bak nu. Däckkillen sa dock att det går bra att ha olika...men det finns ju mpnga teorier krin det | |
|
Går och går... Det är måmga på detta forum som vittnat om att bilen varit spårkänsliga med olika däck fram och bak. Efter byte till samma däck på båda hjulaxlarna har det oftast blivit bra! Felaktigt ET-värde på fälgarna kan också ge nervösa och spårkänsliga vägegenskaper! BMW:s originalfälgar ligger kring ET 47-50 mm för de större hjulen till E46. Många piratfälgar ligger kring ET 35 mm. Det kan göra stor skillnad i vägegenskaperna! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jo jag vet. Men är det ingen som bytt däck och märkt skillnad till det bättre...och i så fall vilka däck bytte ni till? | |
|
Vad har du för ET på fälgarna? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om jag inte minns fel är det 48. Ingen som har testat att byta däck? |
|
| Är däcken slitna? Är så fallet kan det vara en starkt bidragande orsak. Et-måttet på fälgen är bra så det borde inte vara det. Har tyvärr ingen erfarenhet av Hankook så jag vet inte hur dom däcken brukar vara. Hur som helst så får man alltid lite mer spårtendenser med lägre profil och bredare däck. Men du säger att det spårar kraftigt (!?) så jag skulle nog prova nytt gummi isf. | |
| Däcken är jämt och fint slitna. ett par hundra mil bara. Jo det blir nya gummin....jag vet dock inte vilka, så jag behöver lite tips o råd. Nokian NRY kanske? | |
|
Jag har exakt samma däck som dig fram och Nokian NRY 245/40*17 bak på original M-Conturfälgar...spårar i stort sett inte nånting..går mycket bra... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| Spookshow: Har du samma som mig eller som k1mzo? | |
|
Oj sorry...som dig Cervin23! Kan tillägga att alla däck är i stort sett nya. Har inte rullat många mil... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
| däcken behöver väl inte se "grymma" ut o bli spårkänsliga o farliga, bara man har sjyssta fälgar så köp comfort däck! dem ser bra ut oxå =) mina kumho excta spårar knappt något med 17/225/45. V mönster älskar o spåra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.