AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
741

nytt chip = startar inte ??

Tjena!

2 ggr har jag varit och fått isatt nytt trim chip i min 325 E36 .. båda gångerna så startar inte bilen med det nya chippet, startmotor o så går runt, men startar inte .. vad kan det vara som är fel?? har jag haft sån otur att jag fått 2 söndriga chip??

eller??

mvh
Daniel
kamber
hmmm har du startspärr? kan klyda med det kanske`?

/Bujachaka....!
japp .. har startspärr .. men då skulle den väl inte gå runt??

/
daniel
pjotor
Jo det gör den ändå, iaf på enreanult-jävel jag lånade, den startade till och med i ngn sekund innan den stannade igen, jag höll på att bli vansinnig.
pjotor
Det kan heta en renault också om man vill skriva rätt.
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Startspärren blockerar insprutningen, inte startmotorn. På bilar med startspärr är styrdonet unikt, d.v.s. programmerat med samma kod som nyckeln. Det går alltså inte att skifta styrdon mellan två bilar. Enda sättet att chippa en sådan box är genom att läsa ut koderna och göra ett nytt chip som man stoppar i (eller genom seriell programmering på nyare bilar).
mikebike ..

hmm okej .. så du menar att jag måste koda chippet specifikt för min bil? hmm okej ..

verkar dyrt ? :)

mvh
Daniel
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Dyrt?
Tja, 8150:- till Volvon, men det värsta är firman måste "låna" bilen och alla som trimmar Volvo ligger på Västkusten.
Dessutom går min bil dåligt, men det är en annan historia.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
du kunde väll låta dem som du köpte chipet av montera det också kostar väll inte så mycket..eller??
han som monterar chippet gör inte chippet, utan det beställer han av en snubbe ..

mvh
daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.