|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt kylare i dag och får inte ut luften ur systemet och det blåser bara kall luft fastän jag har värmen på för fullt, och bilen går varm hela tiden. Har locket och luftskruven borta medan jag har bilen igång, men det hjälper inte. har någon något bra tips om hur man lättast luftar systemet. Tacksam för svar. | |
| Har för mig att jag har sett mängder utav information om det. Testa o söka efter det. Är ju samma motor som i 325án också. | |
bmw jesus |
de bästa är om man har ett värktyg som man koplar till kylar behållaren som man kopplar på högtryck som vakumsuger Mac tools har en bra...... men annars e det bara köpa massa glykol fylla upp starta bilen på med fullfräs på värmen öppna avluftninge fylla på till du får ett gämt flöde ur avluftningen lycka till |
|
Och stå HÖGT med fronten på bilen, då kylaren står lågt på e34:or. I en backe, eller ännu hellre på en domkraft modell större. Lossa luftningskruv på både kylare och pumphus (vad f*n heter det?) öppna. Be någon sitta inne i bilen och varma upp till 2000 rpm samtidigt som han håller koll på tempmätaren. Värmereglage på max.. Det är mäckigt som f*n men det går.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
på min bil hade jag samma problem. Hittade ett mektips på tysk E34-sida där man rekommenderade att fylla på i avluftningshålet. Det var lte söligt men det funkade bra för mig. MVH Jocke "Blått blink i backspegeln kan väl inte vara original??" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.