|
|
|
|---|---|
RH Schnitzer |
jag har En 325e36 - 92 och den Går ojämt som fn på tomgång men när man kör så går den bra men den tar nästan dubbelt så mycket bensin, enligt economi mätarn så Ligger den på 1,7-1,9 l/milen i 90!! men då Ibland så Går bilen helt plötsligt bra, dock mycket sällan.. har testat ta lös tomgångsmotorn och smörja och rengöra utan resultat.. är det nån som har nån aning om vad det kan vara? om det är nån som har haft samma symtom så sin bil? Lamdasonden har jag fått tips om men jag har Provat koppla ur den, men den gick så lika dåligt.. Bilen skulle visst gå på nåt nödsystem när man kopplade ur lamdan men jag vet inte?? |
| Det sitter väl en tempgivare som talar om för systemet att motorn är kall och systemet ger då en fetare blandning (choke). Om denna givare är trasig tror systemet att motorn är kall hela tiden... Då drar det mycket bensin och går dåligt. | |
|
När du kopplar ur lambdan ger det i stort sett samma resultat som när den är dålig, dvs bilen går inte speciellt bra. Det stämmer att den går på ett förinställt värde när man kopplar ur den / den är trasig. Hade samma problem som du för ett tag sen, bara att byta så blir det bra. Lambdan är rätt dyr hos Bmw, varför jag köpte min på Motornord (sparade 1000:-). Mvh Anders S. |
|
Dino |
Tror ni inte att det kan vara Luftmängsmätaren då ?? för jag har samma problem o har hört att det är den som är sänder ! men hur kan jag kolla lambdasonden o vart sitter den ?? M-MotorSport |
RH Schnitzer |
Vars sitter den där tempgivaren då? ska testa byta Lamdan då och hoppas på att det är den som är felet... Tror ni att Mekonomens Lamda är bra? dom hadde visst en hemma till min...860Kr Tack För alla svar/Mvh Peter |
|
Min 325-91 (E36)gick ojämnt (rullande tomgång) på tomgången o när man gasade ur den så kunde den i bland börja bluddra nå alldeles hemskt (typ soppatorsk)över 4000 v/min. fick då tipset att byta lambdasonden, sagt o gjort, gjorde det och det blev ingen skillnad alls!! gick skit o drog soppa kanske inte 1,9 l milen men mer än vanligt... Köpte då en ny luftmängdmätare.... GICK KLOCKRENT! Tips: hör efter om du har en polare som har en lika dan bil o låna hans luftmängdmätare o provkör med den, så gjorde jag! det är ju ett tips i fall Lambdan inte hjälper..MVH Ex:02-?,323-83,323-84,323/2,5,325t-89,325-91,530-77,528-84, |
|
| Kan vara en kass tändspole. | |
RH Schnitzer |
Tack för alla Tips.. jag bytte Lamdasonden och vips så började den gå som en Klocka igen, presis som en BMW ska göra.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.