|
|
|
|---|---|
| Nån som vet hur mycket det kostar att repa en AC på en -93 325? Och hur vanligt är det egentligen att ac:n på dessa bilar är trasig? Och hur mycket sänker det andrahandsvärdet? | |
| för det första så vad är det som är trasigt? kondensorn? runt 3500:- material. sen gas o jobb. blir en himmla massa d... | |
|
I värsta fall blir det himlans dyrt, men värre än 16 000kr bör det inte bli. ___________ I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där. |
|
|
Sök igenom forumet här finns massor av forum om samma sak. Jag hade själv samma problem för några veckor sedan men det var tryck i systemet så det vara bara att fylla på med lite mer. Kostade 500:- Ofta är det dock kondensorn som det är hål i och då kan det kosta 5-10000 beroende på hur mycket du kan göra själv mm. Mvh Daniel |
|
| Är det kondensorn så är den väldigt enkel att byta själv. Tar ca 30 min. Finns piratkondensor för 2000:- inklusive frakt, sök på bildelsbasen. Jag bytte min själv och fick den provtryckt och fylld för 500:- Totalsumma 2500:- | |
| Det är trasig i den meningen att den helt enkelt inte kyler. Man hör däremot att något aktiveras när man trycker på ac-knappen, och varvtalet ändras. | |
| alltså går kompressorn? kyler den inte borde gasen vara slut. men då ska väl inte kompressorn starta? | |
| när det var för lite gas i vår bil startade kompressorn men slog av igen efter ca 2sek för att 5sek senare starta igen... | |
|
Nånting går igång iaf.. Förresten. Har dykt upp en annan grej nu. Check-controlen säger "low beam failure". Nån som vet vad som menas? |
|
|
Sitter väl tryckvakter som slår till om trycket är för lågt eller för högt?? MVH Jimmy |
|
| Low beam är ju halvljus.. | |
| mmm, jag såg det sen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.