|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en 323:a -86 med ett litet problem... Höger bakhjul lutar inåt oroväckande mycket mer än det andra. Vad eller vilket stag/arm är det troligen som fått stryk? rodge dodge BMWCS # 5251 | |
|
Bakvaxeln på en E30 är ju som bekant 2 bärarmar bussade på en plåtbrygga under bilen, dessa ändrar vinklar när bilen fjädrar, om bilens hjul lutar mycket inåt kan det bero på trasiga fjädrar, dåliga sänksatser med mera, om nånting fått stryk så detta ändrat e det den stora bärarmen som hjulet sitter på och det måste synas om du tittar under bilen. *För att du älskar att köra* |
|
|
Har precis samma "problem" med min! höger bak har mera toe-in än vänster och mina fjädrar är hela.. Är visserligen lite gamla och vet inte kvaliteten på dem... Min är en 323 -86 |
|
|
Om du har mera toe-in på en hjulet än det andra bör du kolla att du itne fått nån knäck på den stora bryggar som bärarmarna sitter i, samt att bussningarna e fräscha. det som dåliga fjädrar ger är att hjulet "tiltar" mera inåt i överkant. detta ger i sin tur snedslitna däck med mera. *För att du älskar att köra* |
|
|
Okej, ska riva hjulet och kika nu. Tackar! rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
bmw jesus |
kul |
|
när du ändå är under kolla dem 2 bussningarna som bärarmen sitter + att dämparbussningar ser fräsch ut. *För att du älskar att köra* |
|
|
hepp, det va inte fjädrarna... antar att det är bärarmen då??? rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
|
Kan vara bussningarna som bärarmen sitter i. *För att du älskar att köra* |
|
|
Okej, låter tok-jobbigt att byta eller? rodge dodge BMWCS # 5251 |
|
|
Nepp, men dem kan sitta som idioter, ta det en helg och leta rätt på en press om du inte får loss dem. Jag fick pressa i mina poly-uretanbussningar. *För att du älskar att köra* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.