AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
834

hur många z4 har sålts

är det nån som vet hur många z4:or som har sålts
eF
900
eFx
520d Touring -09
Länk

/eFx
z3 såldes i cirka 300000ex...ja tror z4 komemr sälja mer än det fast det borde komma mer varianter typ en m-bil
eF
900
eFx
520d Touring -09
Den kommer säkert, dom vill nog försöka sälja lite 645:or först skulle jag tro..

/eFx
75000 på 1,5 år?? det är ju massproduktion inte skådat i Roadster kretsar! Konstigt att dem är fortfarande så pass sällsynta i Sverige...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Högprislapp. Tror inte det finns enormt många svenksålda Z4or. Tror vi kommer se en Z4 explosion om kanske 3-4 som med Z3orna när 2.2an börjar komma ner i priser kring 160-170k. Ännu tidigare om 1.8an kommer ut.
om vi säger att bilen säljs i 6 år så är 1.5år 25%....fortsätter försäljningen i samma fart komemr nog det bli 300000 z4 också
Tittat på olika Tyska firmor ,det finns redan nu välldigt många beg Z4.Z4 kommer med stor sannolikhet att överträffa Z3 i mängd,så anta att priserna kommer att dumpas rejält på Z4 speciellt dom billigare modellerna.Dom kanske t.o.m. blir billigare än Z3 med sexor.Det finns en stor mängd krockade Z3-Z4 i Tyskland,vart tar dessa vägen efter en billig reparation??(som nylackade "pärlor" till Sverige?).Försök kolla historiken på din inportbil!En del däckproblem kan hänföras till dåligt renoverade inportbilar.Erik
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vart tar krockade svensksålda bilar vägen? Som pärlor i tyskland...? Att Z4an skulle bli billigare än Z3 har jag svårt att se (undantag M modellerna). Tror förhållandet kommer ligga rätt likt E36/E46 och den utvecklingen dessa två modellserier haft.
Dem krokade bilar rullar väl mest i Turkiet och fd Jugoslavien. Där finns det i praktiken inga införselregler alls när det gäller säkerhet.
Tidigare har dem varit populära i öst men nu har tydligen länder som Polen infört speciella kontroller för importerade bilar vid besiktningen som ska avgöra om dessa bilar varit krockade bortom förnuftig reparation. dem hade tydligen enorma mängder olyckor där dessa bilar var inblandade på 90-talet.

Bilarna säljs där dessa gråhandlare får mest betalt.Eftersom svensksålda bilar har ganska högt pris hamnar nog dom flesta något billiga "pärlor" i Sverige där det finns mera pengar.Någon säkerhetskontroll torde inte gynna säljaren,så detta undviker dom nog.Köp helst bilen hos en autoriserad BMW handlare i Tyskland,som kan lämna garanti!Jag känner till imprtörer som handlar med krockade volvo bilar,där en 2år gammal bil är ihopsatt av flera bilar som inte delges kunderna.Varför skulle BMW importörer var anorlunda!Till Polen hamnar däremot stulna bilar,som är svårt att spåra.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Erik: Tror du svensksålda krockade bilar är bättre? Det är naivt att tro att detta enbart sker i Sverige. Säljaren har ingen skyldighet att upplysa köparen att bilen varit krockskadad. Sen att det genom åren funnits många importlik i Sverige beror på dumsnåla svenskar och inget annat. Man får det man betalar för, det GÅR inte hitta en bil som är 40% billigare i tyskland än i sverige och att allt står rätt till.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skall man vara riktigt trygg bör man väl nästan mäta upp en bil innan man köper den. Det går säkert att få ordnat hos någon servioceminded plåtverkstad mot rimlig ersättning. Fick just min M bil mätt och den har mindre differenser än de flesta nya bilar.

Att köpa hos aukt BMW krängare är definitiv ingen garanti, visst tar de inte in totala vrak, men dessa märker man ju att de är risiga när man provar dem ändå och tidigare krockade bilar tar de definitivt in.

/Caspar
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Jag vill minnas att jag läst att det såldes 201 st Z4 i Sverige under 2003.
Caspar: jag tror dem tar inte in krockade bilar som inte blev lagade av just en auktopriserad BMW verkstad där all lagnins historik ligger i datorn. fast jag kan ha fel där.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Där kan jag inte bestrida Dig. Det är möjligt att det är så. Fast de behöver ju inte veta att en bil är lagad om det ser snyggt ut, kollen BMW gör tar ju ca 15min och då skall mycket hinnas med, så... Sedan får man ju hoppas att bilar som Bollmora mfl släpper ut är helt återställda...

/Caspar
Nu var detta inte menat som kritik till någon,snarare tvärt om.Du (acey) måste hålla med om att det är betydligt lättare att prata med den tidigare svenska ägaren än att börja fumla efter en person utomlands.Efter som det oftast handlar om ganska gamla bilar 4-10 år,har bilen hunnit varit med om en hel del.Jag har själv importerat bil&Mc från Tyskland.Detta när det knappast fanns de objekt jag sökte i Sverige.Jag betalar abbsolut
för kvallitet.En Z bil svensksåld i toppskick håller ett mycket lågt pris.Delge varandra synpunkter och erfarenhet i forumet inte angrepp.Erik
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
erik: Absolut, ingen kritik här heller, snarare förtydligande. Om man läser dina inlägg så är det lätt att tro att alla importbilar skulle vara krocklagade och fifflade. Att ringa ägare är givetvis enklare om denne talar svenska, oftast räcker det dock med att kolla garantirep genom tyskland och verifiera annan historik. Med bilar som är 10 år så är det absolut svårare och jag håller med dig. Dock så är det upp till varje person att kolla upp bilen innan köp. Oavsett om det gäller en svensksåld eller importerad bil.

Att det skulle finnas massa krocklagade Z4or i landet tror jag inte på med tanke på hur få bilar det finns i landet. Oavsett om man köper en svenksåld eller importerad så är en ordentlig genomgång av bil och papper ett måste i dagens läge med fifflar i vart och vartannat hörn.
Det finns ganska exakt 200 svensksålda Z4 i Sverige idag (enligt BMWs säljstatistik).

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.