|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag trodde att Goodyear Eagle var bland dom bästa däcken. Dom är ju med i många sportdäckstester osv. Är dom inte tillräckligt bra för en M3:a ?? Jag kör inte på bana. Mip |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lade ut "offerter i våras hos olika näthandlare. hade då GoodYear F1 som alternativ.Men blev avrådd av en flertalet firmor då jag krävde absolut rundhet och nollbalensering,Kom då fram till att fortsätta med Uniroyal hos min vanliga däckhandlare. Fick samma pris på däck och fälg hos honom men som sagt det blev Conti sportconact 2Y isället,för Uni.Rainsport var slut. Conti är ju ett mycket bra däck .Spårar inte, mycket bra grepp ,300kmh för de som kan (inte jag) runda och lättbalanserade och tysta (235-45Y-17) MVH Hasso |
|
Tack för din komplettering blixten. Har precis samma erfarenheter som du, alltså att det kan vara lurigt att blanda däcksmodeller på en prestandabil (i alla fall om man använder prestandan...). Vad man väl också kan tillägga är att det inte bara rör sig om olika modeller utan också om hur slitna däcken är. Vet att tyska Auto Motor & Sport gjorde ett test av däck på Porsche 911 och hur egenskaperna förändrades med olika däcksmodeller. Vad de då också varnade för var att bara byta däcken på en axel (dvs fram eller bak). Var de andra mer än halvslitna kunde bilens egenskaper förändras drastiskt. Slutsatsen, och rekommendationen, var att alltid byta alla fyra däcken samtidigt. Kan kanske vara tänkvärt även på en M3... Söker ni info från tester hittar ni lite matnyttigt på: Länk Välj rubriken däckstester i sidhuvudet. Gasa lugnt, idag är det halt! (I alla fall på västkusten) ///Martin |
|
|
Nån som haft bra erfarenhet av goodyear eagle f1 då?? Mip |
|
|
Jag skulle aldrig köpa GY F1 igen. Har haft det på 2 bilar och dem är inget hit förutom på vått som Martin säger. Fick problem med obalans osv. Inget höjdargrepp direkt heller. Jag gillar starkt S02, SP9000 för gatåka. S03 är säkert en riktig höjdare. Har dock inte haft tillfälle att testa. S02 kan man ju göra bra affär på nu när dem försvinner ur sortimentet. Åker man bana finns det ju en hel del prisvärda däck som funkar bra på gata med. Dock bli ju livslängden lidande. /Per |
|
|
Nu har jag köpt nya däck till Min M3:a och jag är helnöjd. Det blev Sumitomo HTRZ 2 kostade bara 6000 för alla 4 235x17 och 255x17. Dom är tysta och runda och har bra grepp. Köpte på wheelbase. Mip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.