AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.468

M3 däck = tom plånbok

Sida 1 av 3
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Mina däck är slut. Någon som har tips om var jag kan köpa 265-35-17 däck billigt ???? Vianor ville ha 4000 st. #"%%&" gonatt ¤"....

Mip
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
265-35-17 är nog inte så vanligt va. gummihuset.se har 265-40-17 för halva priset i alla fall.

Mvh Micke
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
varför 265-35 vad blir det för skillnad om du kör med 235-40???
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
jag har 235-40-17 däck du kan få billigt... 2 stycken har ja... nästan nya...

/Jonas
jonas.svensson@home.se

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Som tidigare sagts www.gummihuset.se samt Länk. Hos Gummihuset kan du få ett Good Year F1 med 40-profil för 2200:-/st till dörren. Båda har också andra dim./märken än var de visar på sin sida, så det lönar sig att ringa.
Hittade däck på www.molway.com som jag ska testa, nu ä det inget känt märke men dom va så billig så det gör inget om dom skulle vara kassa.

Märket är Nankang kostade 3980 kr för 4 st 235/40/17" och dom är inte regumerade, däremot kan det ju med största sanolikhet vara riktiga asien däck men man får ju svart på vitt till sommaren.

Patrik L
Intressant, killar!

Visst finns det personer med massa fyrk och inte alltid bryr sig om vart dom far, men själv tycker jag inte att (jag själv åtminstone) behöver köra med det bästa och dyraste däcken. Vad jag märkt så slutar dom ändå alla på samma sätt:) -Problemavfall:( Så billiga, men ändå minst ZR däck, var hittar man sådana? Typ 295/30 17? Behöver själv 2 st nya bakdäck till sommaren, tänke göra det ricktigt fett!

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
bl
2.294
blixten
325i -88
Var i sverige bor du mip?
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Jag bor i Malmö. Tack så mycket för tipsen. Har hört mig för på en däckverkstad och dom sa att jag skulle prova 255-40-17 istället. Det blir ju lite billigare och lättare att få tag i. Dom sa att en M3:a ska ha ett fint (dyrt) däckmärke för att få den rätta känslan men hur kul är det och slita ner 4000:-/ däck. Det går ju fort med 300 gasglada på bakhjulen.

Mip
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Hej Mip

Läs svaren ovan det går ju att köpa riktigt bra däck såsom GY F1 (EU tillverkade) för runt 2200 per styck. jag förstår inte vad ditt problem är. Klart din bil ska ha bra däck, har man råd med en M3a har man väl oxå råd att betala däcken annars har man nog vald fel bil.
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
-bayerische

du har 275 bak nu, men vilken profil? 40 eller 35? går det in utan problem? 295or måste ju ta i, tänkte du rulla skärmkanterna eller bredda mer seriöst? har själv 255or nu men en 10" fälg som jag har sväljer ju ganska mkt gummi så vi får se. kan annars rekommendera michelin pilot sport det bästa däck jag kört på.
Lite kan det ta i vidhaftigkurvtagning, men inte så det stör. Tror nog det ska vara möjligt att få på 295?! Inte täcker jag bredda. Har själv 10" fälg, och den sväljer ju mycket 295 går bra att rulla på fälgen, men som du säger kan det nog bli tajt. Inge kul om det sen inte går att köra. Någon på forumet som kört 295 på M5 E34???

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
///M ax
Okaj.. Jag kan tipsa om TOYO PROXES T1-s..
Mycket bra däck som ger suveränt grepp och varar riktigt läääääänge!!!
Jag köpte 4 nya till cabben i storlek 235/40-17.. Gav 8500 för dom! Har kört strax över 2000 mil och jag har knappt slitit 3 mm!
Steffe
Vad är det för larv??!! Att beklaga sig för däckkostnaden på en M3...!? Vare löjligaste jag hört. Vad hade du tänkt närdu köpte den bilen o inte en 320? En sådan bil kostar pengar, och har du inte råd till däck så har du inte råd till bilen.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Steffe!
Hur kan man vara så jävla spydig som du är?
Bara för att man råkar äga en M3:a så behöver det inte medföra att man är ekonomiskt oberoende....eller?
Klart man ska försöka få det bästa priset man kan!

Relax!
/K
Hmm, Mip?

Var glad att du inte letar orginal dimensionen till
Alpina :) Kollade en snabbis i somras (måste byta nu
till sommaren),

5000/styck.

Men det är å andra sidan bara Michelin som tillverkar
den dimensionen. Men, men. Du hittar säkert billigare
alternativ på de förslagen som getts ovan.

P.S
Steffe? Det är sådana här inlägg som du lägger in
som skadar alla trådar, och därmed faller från ämnet.
Elakt gjort, spydigt.
D.S

/Marcus
Bmwcs# 4680
Försök att hålla er sakliga nu grabbar!
Vi har ingen lust att släcka ner tråden pga ngr personliga påhopp även om tråden verkar att bli rätt "jönsig"
Steffe
Sorry Mip!
Men var inte ämnet typ "M3 däck=ruinerad"?? Jag resonerade så här; att någon köper en M3. Himla kul bil, drar inte så mkt soppa som man får ut effekt, alles gut. Sedan skall man betala försäkring...urk va den blev dyr. Och så är däcken plötsligt slut...Jösses va dom va dyra!
Alla dom här M-bilarna rullar på dyra däck, den kan skillja i pris, visst, men det är inte jämförbart med 15". Borde man inte veta om det när man köper bilen?
En diskusion om däckmärken mot däckmärken, hållbarhet mot grepp o pris är ju en väl berättigad diskusion! Det håller jag med om. Men frågan var inte ställd på det sättet ansåg jag. Inte heller faller resonemanget "ur ämnet" Marcus o Mosse.

mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Det är lungt Steffie. Min fråga skulle kanske egentligen varit: Var kan jag köpa billiga däck som är hyfsat bra till en M3:a? Jag vill ju inte ha skit bara för att det är billigt samtidigt vill jag inte betala onödiga pengar för grymt bra däck som jag ändå sliter ner på nolltid. Det är ju som att köpa an Armani-kostym och ha den på sig när man jobbar i trädgården. Klart att jag har råd till en M3:a men varför kasta pengar i sjön. Bara för att man har råd betyder inte att man måste vara dum och oekonomisk.

Mip
Aldric
Jag köpte 4 nya Falken ZR 571 (tror jag dom heter) för 5400:- monterat och balanserat. Bilen blev ytterst lite nervös i bakänden på våt asfalt, men man får ju köra med insidan huvudet också och inte bara lita på att det finns fäste. Nu har jag iofs inte ens i närheten av samma effekt som en M3:a, men däcken är bra iallafall ;)
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Nån som provat Marshal 717 ???? Erfarenheter ?

Mip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.