AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.267

Erfarenheter från BMW Niederlassung!

Lyxkillen
Hej!

Är på väg och hämta en BMW 330 coupé till en kompis på BMW Niederlassung i Dresden. Har aldrig tidigare handlat på ngn Niederlassung, utan bara hos vanliga handlare eller privat. Men har nu hittat en bil precis så som min kompis vill ha den.

Några erfarenheter? Bara fina bilar där? Svårt att pruta? Trevliga?

Har tidigare hört att Niederlassung säljer sina sämsta bilar till mindre handlare och bara har kvar de bra!? Köpte själv en 328 limo-99 från en handlare i Munchen som själv köpt bilen från Niederlassung i Munchen, fast den var ingen höjdare. Bulor, missljud från VANOS osv.!

Väntar och hoppas på svar!

MVH
Lite korkad fråga kanske men vad är niederlassung, är det en större BMW handlare?
Lyxkillen
Hej!

Inga frågor är dumma, den som inte frågar är dum!

BMW Niederlassung är som jag har förstått det, har aldrig själv varit där, men några bekanta till mig har varit på BMW Niederlassung i Munchen.
Det är en BMW handlare som har beganade BMW:s och i massor! Stället i Dresden hade 256 bilar vilket jag anser vara ganksa mkt. I Munchen ska det vara helt otroligt stort.

Men som vanligt med märkeshandlare brukar det vara lite dyrare. Men vissa känner sig lite tryggare när du handlar där, själv är jag inte intresserad att betala mer för att säljaren ska ha en finare kostym på sig. Kollar bilen och köper oavsett var den står.
Nu råker det vara på Niederlassung.

Hoppas du är nöjd med svaret, annars fråga på!

Mvh
BMW Powers
Hej,

att handla från Niederlassung är tryggt, eftersom de tillhör BMW-organisationen. Anger de t e x ett miltal på en bil så stämmer det, det skulle kosta alldeles för mycket för dem att vara oseriösa.
Visst går det att pruta, men gör det innan du åker dit, väl på plats är det mkt svårare.
Ska du betala pengar är det inte heller några problem att göra en banköverföring innan du hämtar bilen, de faxar ett avatl du kan skriva på och skicka tillbaka. Har bara positiva erfarenheter från Niederlassung.
Att bilarna kostar något mer genom BMW:s organisation beror i regel på att de faktiskt är bättre eller har garantier och inte är skruvade.

Mvh

Lyxkillen
Hej!

Då är det som jag trodde, men betalar nog kontant, funkar väldigt smidigt.

Bilen har ingen bild, men då kanske den inte säljs lika fort? Har inte tid att åka denna veckan, mkt att göra!

Prutar alltid över telefon, kört när du är där!

Tack för synpunkterna!

Mvh
Mitt tips är att alltid pruta till max på telefon, o sedan "verka" missnöjd me bilen när man kommer ner o skylla på att han underdrivit ev. skador/repor m.m. Säger ofta oxå att jag ska kolla på fler bilar o vara nere i flera dagar.
Då smälter handlarna efter ett tag...
På BMW Niederlassung är de lite mer byråkratiska och prutar enligt tabeller och måste väl ha tillåtelse av chefen för att göra nått på priset. Hos mindre handlare är det mkt lättare att pruta.
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Har ni någon/några länkar till såna där auktoriserade BMW ställen...typ Niederlassung....och hur känner man igen en auktoriserad firma där nere ?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
kolla www.bmw.de, där finns lite bilar...//Johan
Lyxkillen
Länk

Här ovan är förhoppningsvis adressen till BMW-Niederlassung Munchen:-) prova och se!

Lycka till

mvh

Lyxkillen
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Lyxkillen......testade länken till BMW Niederlassung München som du listade ovan...men väl där hittar jag inte på att se vad dom har för bilar inne just nu...?

Scheckheft
Hej
Klicka på länken Gebrauchtfahrzeuge.

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Jag gör det och sen på Gebrauchte Automobile, men inget händer...komemr bara upp samma sida igen ?

Funkar bra här. Det kommer i ett nytt fönster så om du har någon form av pop-up blockerare så stäng av den.
B.
57
B.M.Williams
523i Touring -00
Yepps....poppup blockaren var i farten..anvönder Mozilla och den är jäkligt effektiv...thx....borde ha tänkt på det....:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.