AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
696

Snabb hjälp med min fälg

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Hej

Skulle behöva ett snabbt o lätt svar på vad mina fälgar är för några.
När jag köpte bilen så såldes den som "17" M3 countur fälg" men jag har nu på senare hört att det i själva verket är M5 fälgar. Om detta stämer vad heter de i sådana fall.

Någon som vet det rätta svaret på denna fråga?

Tyvärr är inte bilderna de bästa för att urskilja fälgen men jag hoppas någon kan se det ändå.

MVH
Erik

Länk
De där är mycket riktigt 17" m3 fälgar och inget annat.
De kallas M-Contour eller något liknande men är som sagt en m3 fälg. M5 fälgen ser heöt annorlunda ut.
Kika här för alla bmw fälgar som finns: Länk

Var God att söka innan du frågar!
Länk
ErikNilsson
Ska vi vara riktigt petiga så heter de "M-contur" och är mycket riktigt en M3 E36 fälg, närmast tillhörande på sedan modellen men gick naturligtvis även att beställa till coupé och cab.

För de intresserade kan jag berätta att det finns kopior på dessa fälgar med dimensionerna 8,5x17" ET13 fram och 10x17" ET15 bak som då tillhör 5-serien (E34 först och främst). Det är nog dessa fälgar som folk tror tillhör M5, vilket ju inte helt stämmer eftersom de är kopior och aldrig såldes på M5.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ekan,
Inte har väl du en V6:a heller ? ;)
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Hrm, nä jag har ju inte det faktiskt, lit stressad när anonsen gick in igår, dåligt av mig =)

Hur ser det ut nu Anders, kan du köpa bilen med gott samvete nu =)

Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

:)
Nja, jag är ju inte ute efter en. Men med tanke på att det finns "kinkiga" köpare så kanske dom stör sig på sånt och väljer bort den. Vore synd isf...
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Det e sant, jag kan inte mer än tacka för att du såg det och sa till. Iom att det e så lätt o ändra

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.