|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver lite hjälp tips och råd. Min 740 -95 har ingen CD spelare. Har läst en del inlägg men får ingen riktigt klar blid vad som gäller igentligen. Det finns några adaptrar för att få Alpine, Sony samt Panasonic stereos att fungera med rattreglagen någon som köpt en sådan och kan intyga att det fungerar? (även med informationen på BMWens display?). Enligt en BMW verkstad jag varit i kontakt med är det alldra enklaste att köpa en enkel (Buiseness) CD spelare och helt enkelt byta ut bandaren någon som har en till salu? Snart lämnar jag den till BMW och pyntar 9000 för att få en CD- växlare, bara det att man skulle kunna göra något roligare för dom pengarna!!! Vore tacksam för lite info om någon har bra erfarenheter med stereo byte i 740 (e38)! Tackar på förhand! /Fredrik | |
|
Sitter i samma sits som du... Kan inte bestämma mig om det är värt runt 10 000 pix för en CD-växlare när jag egentligen inte ens vill ha en växlare utan en vanlig singelspelare.Dom firmor jag har snackat med om adaptrar har haft dåliga erfarenheter av dom och har slutat att montera dom. Finns det verkligen ingen enklare väg runt problemet än att köpa en originalspelare+kablage för 6000 sek och montera skiten för 4000 sek? |
|
|
Jag var tvungen tyvärr att köpa en cd vxl sony. Fick montera in en "kontroll" av vxln vid den högra panelen. Ser inte så dumt ut faktiskt men orginal skulle ju varit bättre. Vad jag vet så går det inte få det att fungera med multiratten. Det var BRL som fixade detta. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
Ja, det ser ut som det blev lite luft i plånboken ska åka förbi BRL och se vad dom kan göra. Kanske att man ska strunta i fåfängan att styra den med ratten och spara lite pengar med att sträcka sig 4 dm. Men det ger väll minuspoäng på pryl listan! / Fredrik |
|
| Joo...det alternativet med en extern display fick jag oxå tips på och det sparar ju en del slantar men jag fick lite Biltema-känsla när jag började flytta runt displayen för att hitta ett schysst monteringsställe så jag tror nog det får bli en original CD-växlare iallafall även om det känns lite surt. | |
|
Jag kan fota denna sony displayen någon gång så får ni se hur detta ser ut. Passar in fint med samma oreanga ljus som den övriga interiören. Ny bild 10 Juni- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.