|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag fått tag på en firma som kan göra oss skottsäkra packningar till M20. Men vi lär vara ca 20st som beställer. Så ni som är intresserade hör av er på min mail: bmwandreas@telia.com | |
| vad snackar vi för pris? återanvändbara? | |
|
Vi får inte snacka om pris här. Du får maila Dessa packningar används på flera tusen olika maskiner i USA. |
|
| material? återanvändbara? hur många lager?? | |
|
Många olika material, ligger lösa ringar i runt cylindrar m.m. Präglade kanter runt alla hål,så dom är igentligen inte återanvändningsbara. Dom är lika uppbyggda som HKS packningar mfl. Vi har pratat med Cometic,och dom berättade att packningar khöler sålt är gjorda för sug motorer.. Och dom blir billigare än dom khöler säljer. |
|
| det funkar skitbra med såna packningar, MC Xpress använder såna packningar på alla motorcyklar som överladdas, man kan även ta isär packningen och sätta en aluspacer mellan lagrena för att sänka kompen! men det är nog noga med plana ytor med den packningen(också) | |
| Kommer det att finnas till S38 motorer oxå?Köpte en cometic av khöler, ska prova den till å börja med..... men den blir väl inte långlivad sen vid 1,5 bar.Kul att han säljer grejer som han inte ens vet vad dem är till för, när jag beställde packningen frågade jag flera ggr om den skulle fungera vid överladdning & höga effektuttag...... ooo ja sa han, bara du inte spikar sönder den så ska den fungera utmärkt! vi får väl se ......... | |
|
M50 och S38 kan nog khöler packningen funka bra till, Dom topparna är mycket stabilare än M20 som gärna vill svikta vid förbränningsrummen.. Men du får prova! Problemet är att vi lär beställa minst 50st om dom ska ta fram pressverktyg.. |
|
|
Är du 100% säker på detta? "Vi har pratat med Cometic,och dom berättade att packningar khöler sålt är gjorda för sug motorer.." Då måste väl Köhler ta dom i retur eller hur? |
|
|
Det var va dom sa till oss! " Nej dom där packningarna håller nog inte så bra för överladdning" |
|
| standard tjocklek eller tjockare för kompsänkning ? | |
|
framgår tidigare i tråden, org, men man kan bygga om dom. --- WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu! |
|
| vi som åker M30 då | |
| aha, visst f-n missade det, sorry.. | |
|
Det kommer finnas massa olika tjocklekar! |
|
|
bmw-andreas Du har mail Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
När kommer packningen då? /Daniel |
|
| Ja just de håller med P_J. Vi som åker m30 maskinen då ? Inget häftigt till oss eller.??? | |
|
Två frågor Sänker den kompenb något, Hur mycket? Slipper man oro sig för att toppen ska spricka så lätt?? |
|
|
ihlberg: Ja den kan sänka kompet, tillräckligt för att ladda och bli lite rädd då och då. - Toppen spricker mest troligt inte p.g.a. packningen utan som Andreas säger att dem sviktar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.