|
|
|
|---|---|
|
Har problem med bromsarna på min 525TDSA-93. Efter ett par inbromsningar så försvinner servo verkan och pedalen blir stum och man måste nästan stå upp och bromsa för att få stopp på bilen. Sedan måste man varvar upp motorn för att få tillbaka bromsservo effekten. Det verkar inte vara läckage på vaccum slangen till bromservon för trycket finns kvar om bilen står över natten. Kan det vara vaccumpumpen som sitter i framkant på toppen som börjar bli slut. Hoppas det är nån som vet! Rogga | |
| Den så kallade "bromsbomben" brukar paja, väldigt vanligt. Det är ju en bromsackumulator. Sök inlägg om detta. | |
|
troligtvis bromsbomben som e trasig! vanligt fel. //norda |
|
|
Hej. Hade exakt samma fel på min Tds-94, det var bara backventilen under insugsröret (heter det så på tds?), sitter tre små förgreningar på det och en hade gått av= tjuv luft,inge vaccum. Ny ventil kostade ca245:- på BMW i V-ås... Men lite rolig att byta, sitter som f-n. Kolla det först, jag var oxå inne på att byta betydligt dyrare saker innan jag av slump såg att den hade gått sönder.. Mvh Robert |
|
|
Hydraulisk bromsbomb finns inte på denna bil, som sono.io skriver har den vacuumservo. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! Forumet är suveränt. Jag skulle inte kunnat beskriva problemet, som uppstod igår, bättre än Kilkenny och lösningen på problemet ligger åt sono.io´s håll. Min fråga är, kanske sono.io kan svara på detta, var går den tredje av slangarna på förgreningen? En av mina slangar hängde som ett spillrör ner efter motorn. Jag provade att plugga slangen och servoverkan kom tillbaks direkt. Tack på förhand. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.