AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.668

528 e28 motor i 320 e30

Sida 1 av 2
går det?? har fått tag på en sånn motor o hat tänkt bygga en busbil.. har hört att den går rätt i vad gäller allt.. stämmer detta?? man får konventera om till ellfläkt.. men de e tydligen allt..??
ingen som försökt???
Ha
11
Hansen
325i -90
Klart det går....! Bara till att lyfta i :) Köp min bil och lytf i den i, Men den kostar i och för sig lite mer en 10 lax.

Att styla en volvo är som att sminka en gris...
lika bra å stoppa i en 535 motor tycker ja
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
en kompis gjorde den konverteringen i vintras...

då med en M535 motor, det var inte såå enkelt..

nya motorfästen, "banka torped", modda växellådsfäste (bara lite) nya kylarfästen, elsytem,avassystem osv... inte mycket som var bolt on där iaf.

så att det är "bara" ställer jag mig tveksam till.... ;)
men det är klart det går, det kostar inte mycket o det är lätt värt det.... -den släpper utan problem på 3:an när man drar på :)

Ha
11
Hansen
325i -90
Det beror ju helt och hållet på hur händig man är... Man vill ju helst bara stoppa i något som passar rakt i eventuellt lite modifikationer. Men det blir det ju oavsett ifall man vill eller inte. :)
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
>Laban.

"Den släpper utan problem på 3:an när man drar på"

-Skulle inte tro det!
Jag har väldigt svårt att tro på att det skulle släppa på 3:an av bara gas... Det skulle va för den är så jävla framtung mde 3,5:an i då. ;)

Min 325:a med 316 Hk och 457Nm släppte inte på 3:an!
När det var blött, då gjorde den det. Men inte alltid.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Bonje: ojsan... hade jobbat 19 timmar i går i sträck så det blev visst.. hmm.

den spinner 1:an 2:an halva 3 vid acc med hård start -skulle det vara..
torra original däck, 320 utväxling, odiffat, och vässad maskin. (kam, chip, ordninggjordtopp)
nu kanske det blev mer relevant...:)

Okej. Tack för svaren fler svar är super välkommet.. Anledningen till att de blir en 528:a motor är för att jag redan har en :) Med komplett elsystem o hela skiten. Moddar man dessutom toppen med kamm porta plana extraktor o avgas så bör den motorn lämna 210++. Det verkar ju inte vara ngt jätte jobb faktiskt..
Laban: Du vill inte be din kompis skicka ett mail eller skriva ner här hur han gjorde lite mer exakt..? Vore dödstjysst.
Min mailadress är tobias.fast@spray.se

Achtung!
Hansen: e de du din jävel :) hehe börja fundera vart jag skrivit 10 lax ;)

Achtung!
Visa användare
406
Laban

BMW 540ia -93
Tobbelite: visst kan jag snacka med honom.. han har ingen dator eller i-net, så ett mail kan bli kinkigt..

är ju mycket som är svårt att beskriva utan ger sig själv s.a.s när man väl står där..
-men jag snackar med honom så får vi se.

mvh
Det vore super. vill gärna ha reda på vilka modifikationer som krävdes för att få växelådsfäste mm att passa plus hur han gjorde med upphängning o el o lite så.. voretoppen om jag fick lite imgående infoTack

Achtung!
Ha
11
Hansen
325i -90
Du har vä fortfarande motorn i 528:an..? I så fall kan vi ju kolla på de och se hur det ser ut... Tror inte det ska vara så himla böckigt och lyfta i den i en e30. Eventuellt moda lite med kylan och motorfästena. Du sa ju själv att det såg ganska likt ut. Bättre och kolla i dagsljus...
Ja de vore klart de bästa. Mäta lite o räkna lite.. Vill du hjälpa till o trycka ner motorn sen?
Ha
11
Hansen
325i -90
Absolut kan jag göra det hade varit skit kul... bara ifall jag får göra galet med ringar sen :) :) Det ska inte vara några problem tror jag. Ska undersöka lite så får vi se vad som händer...

Måste ju få tag i bil först... (du skulle ju köpt Luffen) :) vi letar upp ett bra utgångsobjekt att bygga på, så flyger vi bara på helt enkelt. Problem är till för att lösas inte sant........

Guld kalas ju :) Hehe absolut.. Funderar på att svetsdiffa sen med :) Ja jag letar bil för fulla muggar.. Helst av allt vill jag ha en kombi :) Men de brukar va lite dyrare.. Får se om man får ihop 530:n snart så man kan sälja bort den så kan man ju lägga lite mer.. Hehe ja men jag vill ha en som har 6:a ifrån början.. så man slipper problem på sbp.. Men de e guld fnukis! Ska leta jävlar nu.. Sen till vintern blir de ju turbo eller vad säger du :)
Ha
11
Hansen
325i -90
Låter bra... Hade tänkt bygga lite turbo i vinter men det är ju ekonomin som styr... Har lite andra saker som måste fixas först, men man gör ju sitt bästa :) Vet faktiskt en jävligt fräsch e30 320 91:a som är ny import. Tänkte plocka lite delar på den eventuellt köpa hela bilen. Kan ju höra med honom...!
Gött..... Jasså.. Är den reggad eller? Vad vill han ha för den då?
Ha
11
Hansen
325i -90
Den är inte reggad...! Är faktiskt riktigt sugen på att köpa hela bilen och göra något kul med den.

Saken är den att toppen är skev och så var det något mer men det går ju att fixa efter hand....!

Jag försökte få tag i honom idag men han svarade inte, ska försöka imorgon med!
Ohh fasiken.. :) men de e ju lite jobbigt att den inte e reggad.. iofs inga< större problem.. men va fan vi kan ju börja med min så gör vi likadant med din sen :)
Ha
11
Hansen
325i -90
Jag vet... Men det går ju och lösa. Den har en massa rolig utrustning som jag kan ta till min 325:a nämligen... Har alltid velat stoppa i en m3 motor i en e30 hade varit så jävla ballt.... Håller på med ett garage nu som måste bli färdigt som kan lyfta in allt jävla skit man har samlat på sig :) Har du hittat någon bil förresten...?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.