|
|
|
|---|---|
|
Broms ok med inbyggd handbroms till 300x22 mm skivor vilken bil modell kan man sno sådana ifrån? /Pelle | |
|
Då vill du alltså inte ha handbromsbackar inuti bromsskivan, som är brukligt på BMW? Annars har E32 750 ventilerade 300x20. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Slant till på tangenterna, givetvis ska det vara 300x20 mm skivor. Nej, tänkte göra det lätt för mig och annvända ok med inbyggd handbroms. Annars blir det en massa extra jobb med att anpassa broms sköld osv till 180 mm handbroms backarna. Finns det någon vettig appliceringlista på nätet ang olika bromsok? /Pelle |
|
|
Här borde du kunna hitta lite: Länk , speciellt i katalogen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
där var en guide på skivor.. Saab 900 turbo har 280x23,? mm skivor fram och dom har handbroms på fram hjulen. Jag har dock för mig att det inte är allt för bra ok samt att dom är rellativt klumpiga. Är jag fel på det? Ett alt är att annvända hydralisk handbroms, men då försvinner orginal looken från insidan på bilen. Kroppen behöver vila från mekandet i dag, så det raggars delar på nätet i stället. /Pelle |
|
|
Är du säker på att 900 turbo har parkbromsen fram? Saab hade det på tidigare modellel, men på en sån här "ny"? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Före 87 så är jag ganska säker på att saab har p-bromsen fram. tittade i en annan broms lista nu där är saab 2,0 16v 84-87 listade med 280x20 mm skivor fram. Men det borde finnas bättre ok än att annvända saabs, då deras ok är lite si så där. /Pelle |
|
| Ford scorpio har sånna ok bak. vet inga dimensioner och om det finns för ventilerat. Men dom har handbromsok | |
| VAG har många modeller med handbromsen i oken. Men jag vet inga mått på skivorna. | |
|
Masta 626 har jag sett d på. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.