|
|
|
|---|---|
|
Köpte en z3 coupe för en vecka sedan och nu gnisslar det bakom sättena så att jag blir... Tror det är runt förvaringsfacket eller möjligtvis mellan insynsskyddets hölje och "förvaringsfackplasten". Men som sagt verkar nästan mest vara förvaringsfacket, trycker jag en hand mot bakre väggen i förvarings facket försvinner ljudet, men det är ju lite jobbigt att göra i längden! Finns det någon bra lösning? | |
|
Jag har lite knirkande från ungefär därifrån, men det uppstår bara vid lite mer inspirerad körning så karossen börjar röra sig lite. Jag har förvisso knökat in ett aktivt basrör i utrymmet där cd-växlare och förstärkare finns så det är inte så konstigt. Vill du felsöka genom att skruva bort prylarna så skulle jag börja med att ta bort insysnskyddet. En mutter i varje ände under plastskydden som bara är att dra rätt uppåt. Efter det kan du ta bort plastkåpan i bagage-utrymmet. Den sitter med fem plastskruvar/pluggar på ovansidan och tre plastsnäppen på nederdelen/insidan. /Johan Det finns tre typer av människor. Dom som kan räkna, och dom som inte kan... |
|
| öronproppar!! | |
|
Tackar för svaret. Visst är det så att det kommer framförallt vid inspirerande körning, men även vid de flest brunslock etc, varför det måste åtgärdas. Får väl ge mig på det så som du sa, men kanske någon annan vet ännu exaktare eller enklare hur det kan lösas, jag har liksom tummen mitt i. |
|
|
Har du provat att sätta gummi på ändarna som håller insynskyddet i bakkant vid c-stolpen. Låter inte som om det är där dittt oljud kommer från. Men där gnällde min =) Z MMM Coupe |
|
|
nej inte riktigt där det gnisslar, men tackar iallafall för infon, en vacker dag kan tipset komma till användning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.