|
|
|
|---|---|
| Min klima fungerar perfekt,men på brorsans e39 hade kliman lagt av.Han fick kompressorn bytt,vakumsugen+läcksökt,men kompressorn går hela tiden.Ringde mig och bad mig kolla på min komp hur ofta den slog av,det gjorde den inte är detta riktigt?Har själv fyllt flera bilar och vet att kompen slår av efter en stund.Sökte lite på forumet och såg på några ställen att en del sa att kompen gick konstant på e39.Hur ligger det till??? | |
|
Vet inte hur det är på Bmw, men på lite nyare MB iallafall från 98 va ja vet har man en annan typ av kompressor, där regleringen sker invändigt i kompressorn. Alltså ingen magnetkoppling som slår till o från. Detta för att minska vissa inkopplings-stötar som kan inträffa vid inkoppling med vanlig magnet. Den nyare versionen av kompressor skall gå hela tiden medans den äldre med magnetkoppling slår ifrån. |
|
|
Helt riktigt, variabel kompressor, snurrar hela tiden när knappen med snöflingan är intryckt men pumpar bara om/när det behövs. Helt OK på din E39, magnetkoppling finns dock även på dessa kompressorer. FP |
|
| Tack för svaren.Forumet är bättre än bmwverkstäderna som ej kunde svara till 100%kanske,borde,tror/Thomas | |
|
Va inte rädd för att verkstäder inte svarar riktigt. Jag har varit in på auktoriserade AC verkstäder där de har haft helt fel efter undersökning/felsökning. De gissar helt enkelt ibland. Jag klagade på kompressor ljud och de komfram till Ac kylfläkt medans den var hel och det var förmycke gas i systemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.