|
|
|
|---|---|
|
hejsan! har en (kanske) lite klurig fråga... har sedan i vintras ett extractor samt katalysatorer/främre rördelen från en m3 e36. har länge varit på väg att montera men det har inte blivit av hittils pga tidsbrist ... nu är det ju bmw träffen till helgen o det är ju en skaplig morot att få dit grejjerna tills dess. efter som m3 har separata rör hela vägen, dvs 1-3 är en del, samt 4-6 är en del, de blandas inte med varandra utan går sin egen separata väg hela vägen ut i slutpipen därför sitter det ju även 2st lambda sonder på det röret som känner av respektive "cylinder trippel" eller vad man nu skall säga :) på 325:an sitter det som bekant bara en, i samlingsröret som connectar alla cylindrar (1-6) innan det åter delas av till 2 efter lambdan innan katalysatorn. nu till frågan, då ett av lambda hålen skall pluggas.. till vilket rör är mest idealiskt att montera lambdan till? cyl 1-3 eller cyl 4-6? ingen betydelse eller... har vissa teorier om detta, men vill höra om det finns ngn annan som har en teori om detta. tacksam för relativt snabba svar. mvh L | |
|
inga teoretiker här? :) frågan var alltså: lambda, skall den läsa av de 3 första cylindrarna (1-3) eller de 3 sista (4-6) eller spelar det ingen roll? |
|
|
Ska inte spela någon större roll, då alla (förhoppningsvis) burkarna går på samma soppa mångd (spridare) ... //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.