AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.208

ska det blinka till på en E39:a?

Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag undrar om det inte ska blinka till en gång(blinkers) när man låser en 540ia -97(E39)??Tidigare hade jag en M3:a E36 och den blinkade ju till en gång med blinkersena för att visa att man hade låst den men min 540ia blinkar inte nått....om det nu ska blinka även på E39 vad kan det tänkas vara för fel på min bil?Kan tillägga att alla blinkers fungerar när man blinkar som vanligt.

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Min gör det en gång, men det går visst att programera larmet hos BMW för att få olika blinkningar om jag inte missminner mig.
Men det kan också skilja på årsmodeller.
Så det är svårt att svara på om det "är fel" eller bara någon programeringsfunktion, men en blinkning borde vara standardutförande tycker man.Huvudsaken är väl att blinken i spegel tänds och larmet funkar.
jag vet att Asken är en hejare på detta med finneser när det gäller sånt här.
Jag ska se om det finns nått läsbart i ämnet.

///MVH Hasso
Länk
kj
72
kjelle23
Z3 roadster-98
320 touring-89
Du har kanske inget larm utan bara centrallåsstyrning?
Titta efter diod på innerbackspegeln saknas den saknas larm!

MVH
Kjelle
stefannorr
Mina blinkar till en gång runt om.
Mina blinkar också en gång, och så visslar larmsirenen kvickt till på 540n. Och trycker jag bara en gång på pilen så öppnas endast förardörren, andra gången öppnas alla. Detta är dock på en USA såld bil, men det visar att man kan tydligen programmera och få det hur man vill.
På M5an blinkar det och den låser sig.
jag vill ha en ljudsignal när jag låser! och två blikningar när jag låser och en blikning när jag låser upp. går det att få? =) sen undrar jag vara det inte finns panikknapp på bmw för? är lite synd faktiskt ju. Är det massa andra märken som faktiskt har ju.

Mvh
Rasmus
Allt är programmerbart via servicedatorn. Det är olika för olika marknader och länder och BMW är inte pigga på att ändra på en bil med "svenskt" program, bl.a eftersom vissa funktioner inte är tillåtna. Ljus/ljudindikering förekommer när bilen har larm, inte när den har bara c-lås med fjärr, standard är ett blink vid låsning och två vid upplåsning.

FP
HumAnyt: Jag har panikknapp på 540n, håller inne knappen till bakluckan så startar bilen och tjuta, håller du låsknappen inne så tänds innerbelysning.
Humm, jag vill oxå ha ett blink som kvittering men det går visst inte att fixa på min gamla E34. :-(

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Så du är på hjulen iaf? Hajade till lite ang dikeskörd grön Touring i Bleka Lövet i dina trakter dag...
Allt går att fixa, även på gammelbilar..))

FP
Folke:
Patrik_N åkte förbi straxt efter det hade hänt.. Den bilen förpassas nog till skroten... :-((((

Min står nytvättad i garaget i väntan på förädling. :-)

Glömde.. Ok, jag kommer ner till dig någon dag så pillar du fram lite blink på min gammelbil.

ma
101
mafqa
F10 550i -10
Christer:
Har också en US 540. Var glad när jag fick tjutet som kvitto när jag larmade bilen, men tidigare ägaren hade inte aktiverat komfortöppningen/stängningen vilket jag ville ha så efter att jag lämnade in nyckeln till BMW för att aktivera den så försvann tjutet. Efter att ha återvänt till BMW fick jag till svars att den funktionen inte finns för min bil i Sverige.. jäkligt snopet.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Här är mycket info på tyska om funktionerna i Car memory & Key memory: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
ska kolla om jag har någon lampa vid backspeglen....återkommer så snart jag vet mera.

Mvh Ricke
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Jag har larm via dosan och det blinkar bara fram.

en gång vid lås 3 ggr vid öppna eller tvärt om dock bara fram,
konstigt.
stefannorr
Min binkar runt om vid låsning,ingenstans vid upplåsning.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag har kollat på min bil nu och jag kunde inte hitta någon lampa vid backspeglen...ska den sitta under innerbackspeglen eller??Så om jag nu inte har larm på min bil kan jag då inte få den till att blinka till en gång när jag låser bilen?Sen undrar jag om man bara kan programera om bilen så att man slipper sätta på och av lyset hela tiden......

Mvh Ricke
Automatiskt halvljus kan proggas av BMW-verkstaden med servicedatorn men funktionen blir inte riktigt optimal enligt min mening. Se separat tips under gör-det-själv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.