AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
602

Tips, råd mm 328 cab -95

Zi
249
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Ska ner och titta på en 328 cab på måndag.

En -95 med 11600 dokumenterade mil. Klimat, skinn, automat, hardtop, blå, 17" fälgar.

Dokumentationen är från en icke auktoriserad verkstad, han bor i en förstad till Hamburg med 4000 invånare. Bilen ägd inom en familj hela tiden. Det känns tryggt. Lackbehandlad varje år. Servicebok saknas dock men finns den andra dokumentationen (service samt inspektion) känns det OK tycker jag i kombination med att den bara ägts av en familj hela tiden. Det stod "garagenwagen" i annonsen.

Allt är uppgjort i minsta detalj och jag lånar hans plåtar hem. Skall få med vinterhjul samt någon slags garagehållare till hardtop. Ska ner i samband med besök på Legoland.

Vad ska jag kolla på bilen. Han skriver att caben och bilen i övrigt är i mycket bra skick.

Några tips tack.
Lyxkillen
Hej!

Låter ok, försök att köra en lång runda, man känner inget på väg till kiosken:-)

Sen finns det ju de vanliga trixen som finns med i importguiden + en specialare.

Ha tändningen av, tryck in trippmätarknappen 3 gånger och vrid nyckeln ett snäp, då ska mätarna gå runt i samma takt! Lite svårt att förklara över text. Har bla sett en M5 där mätarna inte gick i takt dvs. ngt har skruvat på insidan!

Lycka till

Mvh

Lyxkillen
bmw320cab
Lyxkillen: Sen finns det ju de vanliga trixen som finns med i importguiden + en specialare.

Ha tändningen av, tryck in trippmätarknappen 3 gånger och vrid nyckeln ett snäp, då ska mätarna gå runt i samma takt! Lite svårt att förklara över text. Har bla sett en M5 där mätarna inte gick i takt dvs. ngt har skruvat på insidan!
Lycka till
Mvh
Lyxkillen

För att dom går i otakt betyder inte att man har "skruvat" på insidan. där imot kan du läsa av hur länge sedan det var inspektion m.m på info du få där.
Lyxkillen
Hej!

Men om de inte går rätt är orsaken ganska stor att ngt är fel eller? Den infon har jag fått från min kontakt på BMW i Salzburg som jobbat där i 13 år som tekninsk chef! Han kanske har fel eller? Skulle själv aldrig köpa en bil som inte gick rätt!
Zi
249
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Tack så länge, ska testa detta när jag kommer ner. Jag hör av mig när jag kommer hem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.