AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.272

Alpina - Nya 6-serien

-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Har alpina gjort om den nya 6-serien? Isåfall länka tack på förhand
Inte ännu, man kan nog förvisso köpa fälgar till 645 från dem, men jag har inte sett några bilder på det heller. Tror de precis som med sitt alternativ till 5-serien och M5 även här är allmänt avvaktande tills de vet mer om M6, enda anledningen att de släppt sin B7 version av 7-serien redan är att BMW har visat sin värsta. De har kunnat se på 760 som ett referensobjekt, medan de varken har provat M6 eller M5 ännu.

Och hur kan de egentligen komma med ett alternativ till M5an och M6an, bilar med över 500hk och som redan har SMG-låda, som går att köra helautomatiskt. Alpina får antingen fortsätta som med Z8 på sin beklagligt softa sida, eller då fortsätta kompressor- och turbomata.

Tänk att överladda en V10! :)

MVH,
E38B12
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Skulle vara fräckt..Tack för ditt seriösa svar :)

///M
jag fattar inte varför dem inte gjort nåt av 5-an...z4-an och 7-an har ju funnits ett tag nu i alpina utförande
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Det är ju som "E38B12" säger.. Dom vet säkert inte riktig hur dom ska göra..

///M
Det tar oftast mellan 18 och 24 månader för Alpina att utveckla en bil. Alpina E60 kommer med stor sannolikhet presenteras på Genevesalongen 2005 och den kommer ha en variant av B7:ans kompressormatade V8. 6-serien kommer förmodligen presenteras på IAA 2005. Enligt de uppgifter jag har fått så kommer även den få en variant av B7-motorn men det finns andra som fått andra uppgifter. Det verkar lite konstigt att den skulle få en annan motor.

Alpina har garanterat full koll på M5 och M6 och kommer att placera sina bilar som tidigare, dvs inte riktigt lika sportiga men en fantastisk kombination av komfort, sport och exklusivitet och näst intill lika snabba som motsvarande M-modeller.
För övrigt har inte B7 funnits länge. Den skall ha börjat levereras till kunder under våren, jag vet dock inte om leveranserna börjat än.
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Leveranserna har börjat, funnits bilder någonstans på nätet när en transporttrailer med några B7 skeppades iväg någonstans till lyckliga, nyblivna ägare.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Länk
dunstan
Alpina Roadster S finns! En riktig Boxter S killer!

Tänk samma motor som i B3S fast i Z4! (B3S har samma eller bättre prestanda som M3 E46...)

Vill ha!!!
Tr
87
Trotto
B10 Biturbo - 90 #92
Var innom Alpina fabrik i juli, og der sto en E63 på parkeringsplassen. Jeg spurte min private guide om dette var en Alpina. Han smilte og sa: "-I 2006 er det en Alpina."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.