|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo jag frågar såklart om skicket i telefon , och det brukar låta såhär : "Jättefin i lacken , går kanon i motor och låda , FULLUTRUSTAD osv osv... Bilen är som ny !" Men det är till 95% inte sant , kanske beror det på att säljarna är inte så kunniga och själva blivit pålurade ett "importlik" för 90 000:- , och hoppas hitta en kille som inte kan nått men vill ha en 850. Italien kanske inte är så dumt ? jag börjar förstå att om man vill ha en 850 som är skaplig i lack och går bra i motorn samt inte är mätarfuskad så tar det LÅNG tid att hitta en sådan bil. Är det inte svårt att importera från italien jämfört med tyschkland ? Lite rädd för att bli lurad när man inte kan språket , tyska fattar jag iaf. litegrand av. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
Klart Du skall åka till Tyskland! Du säger ju själv att de bilar Du tittat på är importer. Genom att köpa i Tyskland slipper Du en stor del av risken genom att slippa fusket som importörerna oftast står för. Länkar till en bil som ser lovande ut i annonsen. En ägare, okrockad och fulltecknad sevicebok.. men visst det är en 12 år gammal bil, så en viss patina kanske finns..Länk |
|
|
Lite patina fårman räkna med , enda kraven jag har är automatlåda och AC , inget annat. Sen vill jag att bilen skall vara hel och ren , dvs , gå skapligt i motorn och ha en lack utan synliga rostblämmor. sen är jag nöjd för de pengarna. ja jag får väll helt enkelt planera en resa , enda är att man e lite rädd att bli lurad på den administrativa biten. bilen känner jag att jag klarar att bedömma. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
svardska |
Jag kan hjälpa dig om du vill ha en Italienbil. Men maila mig privat i så fall. |
|
Ok , jag skall diskutera lite med min farsa som har importerat 3 st bmw själv , och se vad han tycker. Gubben har varit lackerare i 15 år så han brukar va rätt bra på att se om bilar varit krockade, fusklagade och om de är raka i plåten samt hur många omlackeringar som gjorts. svardska : jag mailar framöver , ett rostfritt italienalternativ låter inte alls helt fel , föresten så har ja bmw´s egna felsökningspärmar täckandes E32 (alla 3 st) ifall du inte löser det med farthållaren. men jag har lånat dom så ja kan inte låna ut dom tyvärr , men det är med blockscheman och mätpunkter hur man steg för steg hittar felkällor och de är otroligt bra. originalkopplingscheman (E32bmw pärmarna) har jag dock egen uppsättning av om du vill kopiera riktiga scheman. dom är betydligt bättre än i bentleyhandboken. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.