|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja ska köpa lite nya framvagnsgrejjer och om man tittar på priset så är dom ju helt klart billigast men frågan är om kvaliteten är tillräcklig? Tänkte köpa nya pendelstag och visst är detta samma sak: Länk åsså då stabilisatorstagen för 119kr? Sen tänkte ja även köpa nya lyktinsatser från biltema, både halvljus å helljus, är det någon som köpt dessa å är ni nöjd med dessa isf? Allt detta är till en 518 E34a. B M W - Do I need to say more! Länk | |
|
Hej! Jag har provat pendelstagen för några år sedan,då var det dålig tätning på gummidamasken,nu har Biltema säkert?!? förbättrat detta iom att dem fortfarande tillhandahåller dessa stag. Prova kan man ju,billigare stag hittar man nog inte så lätt. Dessutom lätta att byta.. Mvh Janne. |
|
| Kvaliteten på stagen är idag lika god som de dyra på andra ställen..kan mycket väl vara samma tillverkare..ljusinsatser har fler här på furumet köpt inte sett någon som vart missnöjd | |
|
Johnken: Jag har själv nyligen monterat Biltemas främre länkarmarmar på både höger och vänster sida, och mig veterligen så har jag inte hört något om dessa stag som skulle vara till dess nackdel... Jag tycker absolut att du kan ta och prova Biltemas stabilisatorstag, och själv bedöma om dessa var värda sina pengar eller ej... Mvh Jögge |
|
|
Då blire å handla av dom då! Bränslefilter, oljefilter å luftfilter ska dom väl åxå kunna ha hyfsad kvalla på, lr? B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Hmm..., däremot så har jag hört att man ska passa sig för just oljefiltret av någon anledning som jag tyvärr inte kommer ihåg...? Biltemas stag och leder av olika slag kan man köra med, och säkert också bränslefilter & luftfilter. Mvh Jögge |
|
|
Oljefiltret ska tydligen inte innehålla någon backventil (?). ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Jag håller fullständigt med Janne om kvaliten på k-hämmar staget från biltema. Det är sämre kvalite..men ska du inte ha bilen kvar allt för länge så tryck på deras stag. Ljus insatser, jag har både god och dålig erfarenhet av deras ljusinsattser. Men om man kör på dåliga vägar (dvs alla svenska) så med lite otur så går där en insatts då och då. /Pelle |
|
|
Jag skulle inte för allt guld i världen köpa biltemas skit det kan inte ens kallas kvalitet. Köp orginal eller bättre pirat det lönar sej i längden |
|
|
Att snacka skit om biltema över lag tycker jag är dåligt. visst finns det skit där, men om man tittar på och känner på sakerna innan man köper kan man ofta sortera bort det som är mindre bra. Mycket på biltema är lika bra som på andra ställen och ofta betydligt billigare. Har deras stabilisator stag på min bil och de var precis likadana som de jag fick på mekonomen, men till halva priset. Även undre länkarmen ser precis lika bra ut och känns bra. Skulle inte vara rädd för att använda dem. Särskillt inte då dom kostar en 3:e 4:e del av tex mekonomen. Kan hända att BMW orginal är bättre, det har jag inte kollat, men jämfört med andra pirat är det oftast likvärdigt eller samma. Biltemas drivaxeldamasker var dåliga som jag köpte till 02:an, dom hade sprickor redan efter 1år. Oljefilter skulle jag inte chansa och köpa pirat överhuvud taget. |
|
|
Okej, så då passar ja på oljefiltret då! De e ju inga pengar heller, tänkte bara när ja lixå beställde att ja sku köpa de åxå men då köper ja ett orginal för å va på den säkra sidan! tack för alla svar! B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Har kör med biltemas stabilisator stag på min bil i ett år nu. Inga problem än så länge. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Förresten, ni som köpt belysning från biltema, halvljusinsatsen för 500 kr följer det med själva reflektorn åxå då? Tittade på motornords hemsida å dom hade ju för samma peng men dom berättar att själva reflektorn inte följer med då. B M W - Do I need to say more! Länk |
|
| Ska vara helt komplett på Biltema | |
|
Johnken: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Oljefiltren innehåller som sagt inte backventil på biltema. Så det går defenitivt bort. Känner en som köpte nya kompletta lysen till en Volvo 240 på biltema, vilket var rent skit. "Folien" i reflektorn brände sönder och rullade ihop sig..... Återstod bara färgflagnor och plast... Vet ingen som testat till BMW. För mig är det värra att t.o.m lägga en penna från biltema i en BMW än att svära i kyrkan. Huruvida stagen funkar vet jag inte. Men själv har jag aldrig i mitt liv sett en butik med så mycket lågkvalitéprylar, så jag skulle inte ens tänka tanken. Fan vet om inte Butricks har bättre prylar till bilen :) Men men.... Det är ju bara vad jag tycker. |
|
|
Jag köpte lysinsatser kompletta med glas till 02:an för flera år sedan. Dom var väldigt fina och höll orginalkvalitet, till under halva priset. micro: Att rata en hel butikskedja på grund av att dom har lågkvalitetsprylar i sortimentet är väll korkat? Då får du ju rata varenda kjedja i sverige. Använd lite selektivt urval och sunt förnuft när du är där och handlar istället så blir du inte lurad på låg kvalitet. Många saker dom har är verkligen bra kvalitet. |
|
|
finns ju en dom mot biltema visserligen för x antal år sen men likväl. nått stag en kille köpt där och hål tydligen inget vidare då det brast och han frontalkrockade och blev förlamad, i utredning om detta hade de kollat staget och tydligen var det gjort av helt vanligt järn. kan nu inte detta var ett tag sen jag läste detta i tidningen och vad det var för xakt metal i stagen, men tydligen var det fabrikatören som tillväkade detta stag som använde undermålig matrial till detta, men då biltema är levernatör för detta så blev de tydligen skadestånds skylldig till killen i fråga. minns inga summor men har för mig att det var stora summor det rörde sig om. själv har jag provat deras styrleder och det var ingen vidare kvalité i dessa höll ca 6mån, satt sen bmw orginal och de har hållit ca 9,000mil Joakim Eriksson |
|
|
FSRacing: *skratt* Klockrent svarat på "micros" totalt obalanserade åsikter angående Biltemas produkter... :-) |
|
|
Jag kör med Biltemas K-hämmarstag och de har iaf funkat fint ett halvår :) Oljefiltret av insatstyp till M30 har inte den perforerade plåt runt nedre delen av filtret som ett originalfilter har, där kan det säkert vara lämpligt att lägga 60-70 kr till och köpa original. Jag anser att det får vara någon måtta på reservdelspriser kontra bilens värde. Billig bil = Biltema, Dyr bil = Originaldelar |
|
|
Man får mycke kvalite för pengarna när man handlar verktyg på biltema. Dom tål hårda tag utan att kosta en massa pengar. Iallafall dom verktyg jag provat. Blocknycklar, Lednycklar och hylsnyckelsatser. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.